بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، دفاع از عنوان قهرمانی‌اش را امشب در نخستین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، در رم شروع می‌کند.

فوتبال-لیگ قهرمانان اروپا

قهرمان سه‌گانه فصل گذشته رقابت‌ها امسال هم يكي از مدعيان قهرماني در اين رقابت‌هاست و در حالي به رم رفته‌اند كه فصل را خيلي خوب شروع كرده‌اند؛ آنها تا حالا يك جام گرفته و ركورد صد در صد خود را در ليگ حفظ كرده‌اند. بارسا در اين گروه، يعني جايي كه به جز رم، بايرلوركوزن و باته بوريسف هم قرار دارند مدعي اصلي صعود به‌عنوان صدرنشين است. با اين حال آبي‌اناري‌ها، احتمالا با تيم سرسختي در پايتخت ايتاليا مواجه خواهند شد. رمي‌ها در 2فصل گذشته در ايتاليا زير سايه يوونتوس قرار داشتند و در اروپا هم شكست تحقيرآميز 7 بر يك برابر بايرن مونيخ در ورزشگاه المپيك رم، فاصله آنها با قدرت‌هاي برتر اروپا را نشان داد.

رودي گارسيا، سرمربي فرانسوي اين تيم هم به سادگي اعتراف كرده است كه با وجود بارسلونا، هدف صعود به‌عنوان تيم دوم به مرحله بعدي ليگ قهرمانان است و انتظارهاي عجيب و غريبي از تيمش ندارد: «هدف ما اين است كه به مرحله بعد رقابت‌ها صعود كنيم اما به جز بارسلونا، ديگر تيم‌ها شانس‌هاي تقريبا مشابهي براي صعود دارند.»

اين البته روحيه غالب در رم نيست. زخم شكست تحقيرآميز برابر بايرن مونيخ همچنان با اين تيم است و حتي گارسيا هم با وجود صحبت‌هاي صريحش درباره جايگاه بارسلونا، از اميدواري تيمش صحبت كرده است: «همه فكر مي‌كنند كه مي‌توانند همه 18امتياز مرحله گروهي را كسب كنند. همين كار را خيلي سخت مي‌كند اما در فوتبال، هميشه معجزه وجود دارد. ما چيزي براي از دست دادن نداريم و بايد هر كاري مي‌توانيم بكنيم تا معادلات را به هم بزنيم.» همين روحيه در رم است كه مي‌تواند كار را براي آبي‌اناري‌ها سخت كند. به جز اين مسائل، اين بازي براي لوئيز انريكه سرمربي آبي‌اناري‌ها، يك برگشت به خانه به‌شمار مي‌رود. او كه سابقه بازي در رم را دارد، در فصل 12-2011 مربي رم بود و هرچند در يكي از دوره‌هاي انتقالي تيم، فصل ناموفقي داشت، اما ميان هواداران محبوب بود.

  • برنامه بازي‌هاي امشب

گروه E
باير لوركوزن ...باته بوريسف
رم .......................... بارسلونا
گروه F
دينامو زاگرب ......... آرسنال
المپياكوس....... بايرن مونيخ
گروه G
چلسي.............نماينده رژيم صهيونيستي
دينامو كيف................ پورتو
گروه H
خنت - ليون
والنسيا........................زنيت سنت‌پترزبورگ

کد خبر 307465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha