محمد باریکانی: فضای پس از توافق هسته‌ای بزرگ‌ترین گروه هتلداری فرانسه را به فرودگاه امام خمینی و به صنعت گردشگری ایران رساند تا در توافق با بخش خصوصی مدیریت ۲هتل ۴و ۵ستاره برای نخستین بار در ایران به فرانسوی‌ها سپرده شود.

هتلداران فرانسوی،  مدیریت ۲هتل ۴و ۵ستاره در ایران را بر عهده گرفتند

گروه بين‌المللي هتل‌هاي آكور براساس آنچه رئيس هيأت مديره اين گروه بين‌المللي فعال در صنعت گردشگري جهان عصر ديروز در مراسم امضاي تفاهمنامه مشاركت در صنعت هتلداري ايران كه بدون حضور معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي برگزار شد، اعلام كرد؛ در 90كشور جهان فعال است و 40سال سابقه حضور در صنعت گردشگري چين و برزيل را دارد. آكور همچنين در كشورهايي چون، شيلي، تايوان، زلاندنو، استراليا، مصر، لبنان، سوريه و خاورميانه حضور طولاني‌مدت داشته است.

براساس تفاهمنامه امضا شده با ايران گروه هتل‌هاي آكور سيستم رزرو هتل‌هاي 4و 5ستاره فرودگاهي ايران را همين ديروز فعال كرد تا بدين‌ترتيب نخستين حضور جدي صنعت هتلداري ايران در رزرو آنلاين جهاني امكان‌پذير شود.

مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري دوجانبه ايران و فرانسه در صنعت هتلداري و گردشگري با حضور سفير فرانسه در تهران و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري برگزار شد.

بوزان رئيس هيأت مديره گروه هتل‌هاي آكور با اعلام خشنودي از فعاليت در صنعت هتلداري ايران به مردم و مقامات ايران قول داد كه آنها را در صنعت گردشگري نااميد نكند و گام‌هاي مهمي براي شناساندن ايران به جامعه جهاني بردارد.

او گفت: ايران كشوري تاريخي با مردماني مهمان نواز و امنيت بالاست كه بايد به جهان شناسانده شود. او با ابراز علاقه نسبت به ماندگاري گروه بزرگ بهره‌بردار هتل‌هاي جهان براي 20سال در ايران، از اعتماد بخش خصوصي ايران به ورود هتلداري بين‌المللي آكور به صنعت هتلداري ايران قدرداني كرد.

  • روز تاريخي صنعت گردشگري

مهدي جهانگيري، فعال صنعت گردشگري كه به نمايندگي از بخش خصوصي ايران وارد امضاي قرارداد همكاري ايران و فرانسه در صنعت هتلداري‌شد نيز در مراسم امضاي تفاهمنامه با گروه بين‌المللي هتل‌هاي آكور، امضاي تفاهمنامه هتلداري با فرانسه را كه نخستين بار پس از 40سال در ايران صورت گرفته است، يك روز تاريخي در صنعت گردشگري ايران خواند.

او با اشاره به شرايط پيش آمده پس از تفاهم هسته‌اي با ايران گفت: تغيير در گفتمان جهاني ايران موجب شد كه صنعت گردشگري ايران در مسير رشد و توسعه حركت كند. به گفته جهانگيري صنعت گردشگري ايران كه توانسته سهم خود را از بازار جهاني در چشم‌انداز 20ساله كشور تعيين كند در فضاي پساتحريم در تاريخي‌ترين زمان ممكن ايستاده و آينده روشني پيش رو دارد.

مهدي جهانگيري گفت: پيوند مشترك ايران و فرانسه سرآغاز حركت بزرگ ايران در صنعت گردشگري است.امضا‌كننده تفاهم ورود فرانسه به صنعت گردشگري ايران اعلام كرد: استفاده از تكنولوژي و مديريت روز دنيا توسط گروه هتل‌هاي آكور در ايران مي‌تواند آغاز تحول جدي در صنعت گردشگري ايران باشد.

او همچنين از دولت و رئيس سازمان ميراث فرهنگي خواست تا با تدبير زمينه سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ در كشور را فراهم كنند.به گفته مهدي جهانگيري برآورد هزينه ساخت هتل‌هاي فرودگاهي امام خميني 70ميليارد تومان بود كه در شرايط تورم بيش از 40درصد در هنگام ساخت هتل‌ها مبلغ هزينه شده براي ساخت هتل‌هاي واقع در همسايگي فرودگاه امام خميني به 270ميليارد تومان افزايش يافت. جهانگيري همچنين از رئيس سازمان ميراث فرهنگي و مسئولان كشور خواست تا به بررسي آسيب‌شناسانه سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ در كشور بپردازند تا مشخص شود چه حمايتي از سرمايه‌گذاران در بخش خصوصي صورت مي‌گيرد.

  • آينده درخشان صنعت گردشگري در ايران

كريستوفر لوران، مدير بخش خاورميانه گروه هتل‌هاي جهاني آكور كه براي دومين بار به تهران سفر كرده و 10سال است در سمت مديريت بخش خاورميانه هتل‌هاي آكور فعاليت مي‌كند در گفت‌وگو با همشهري ايران را كشوري مهم در سرمايه‌گذاري‌هاي گردشگري خواند و گفت: آينده صنعت گردشگري ايران بسيار روشن است. او با اشاره به اينكه خانواده‌اش پيش از سفر به ايران بازديدي از نقاط ديدني كشور را برايش ترسيم كرده‌اند، گفت: ايران كشوري امن در خاورميانه است و بي‌ترديد حضور سرمايه‌گذاران خارجي در صنعت گردشگري ايران به نفع اين كشور است. حضور گروه بين‌المللي هتل‌هاي فرانسه در تهران و امضاي تفاهمنامه مديريت 2هتل 4و 5ستاره فرودگاهي ايران اگرچه ممكن است به مذاق برخي هتلدارهاي ايراني خوش نيايد اما مهدي جهانگيري گفته كه اين اقدام با هدف استفاده از تكنولوژي و دانش روز مديريت هتل‌ها در ايران انجام شده است. همين ديروز نيز هتل‌هاي واگذار شده به زنجيره هتلداري فرانسه به فهرست رزرواسيون آنلاين و بين‌المللي اين مجموعه افزوده شد تا گردشگران خارجي پيش از ورود به ايران امكان رزرو هتل در كشور را داشته باشند. گفتني است اين نخستين حضور جدي فرانسه در صنعت گردشگري ايران پس از نزديك به نيم قرن است.

کد خبر 307447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha