سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵
۰ نفر

حسین عبیری گلپایگانی: با افزایش گردشگران و مسافران روزبه‌روز به حجم زباله‌های رها‌شده در مناطق بکر طبیعی مانند جنگل‌ها، مراتع، بیابان‌ها، مناطق کویری، سواحل دریاها، مناطق کوهستانی افزوده می‌شود به‌ویژه حاشیه جاده‌ها پوشانده از انبوه زباله‌هایی است که مسافران و گردشگران بی‌توجه به پیامدهای زیست‌محیطی، این زباله‌ها را در طبیعت رها می‌کنند.

جمع آوری زباله

 رها‌سازي‌ انبوه زباله در طبيعت سبب شد تا در سال 1392آخرين جمعه شهريورماه، روز پاكسازي تفرجگاه‌ها و مكان‌هاي گردشگري كنار جاده نامگذاري شود . اين روز هر سال با اهداف ذيل برگزار مي‌شود.

الف- ميزان كاهش توليد زباله: ترويج فرهنگ كاهش توليد زباله ميان هموطنان مي‌تواند مهم‌ترين ركن حفاظت از محيط‌زيست و منابع خدادادي باشد.

ب- آگاه‌سازي‌ و فرهنگ‌سازي در ميان مردم براي نريختن زباله.

ج- جمع‌آوري زباله: با توجه به اينكه در چند دهه گذشته انبوهي از زباله در طبيعت رها شده است هر سال فعالان محيط‌زيست بخشي از زباله‌هاي اطراف جاده‌ها را جمع‌آوري مي‌كنند.

امسال نيز فعالان محيط‌زيست استان‌هاي اردبيل و گيلان ميزبانان اصلي مراسم پاكسازي زباله‌هاي كنار جاده هستنداين برنامه در روزهاي 26و 27شهريورماه در استان‌هاي اردبيل و گيلان در دو بخش برگزار مي‌شود. روز 26شهريور پاكسازي منطقه جنگلي فندقلو در گردنه حيران در استان اردبيل و روز 27شهريورطي مراسمي منطقه جنگلي جاده اسالم به خلخال در استان گيلان پاكسازي خواهد شد.

کد خبر 307288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha