خدمات‌رسانی به افرادی که دارای انواع آسیب‌دیدگی‌های جسمی و کم‌توانی‌های حرکتی هستند به‌صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

به‌گفته سيدجعفر تشكري‌هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، در همين راستا نسبت به حمايت از دانش‌آموزان استثنايي تهران و خانواده‌هاي اين عزيزان از طريق اختصاص اعتبارات مورد نظر و فراهم آوردن تسهيلات مورد نياز به‌منظور اياب و ذهاب رايگان اين گروه از دانش‌آموزان در مسير خانه تا مدرسه برنامه‌ريزي شده‌ است.

وي با اعلام اينكه 6هزار دانش‌‌آموز استثنايي تهران در مدارس مربوطه در 22منطقه تهران مشغول به تحصيل هستند، تأكيد كرد: واقعيت اين است كه هر سال، بسياري از دانش‌‌‌آموزان استثنايي با وجود استعداد بالا و توانايي برابر با دانش‌‌آموزان عادي، صرفاً به‌دليل مشكل اياب و ذهاب و عدم‌امكان تأمين هزينه‌هاي سنگين مربوطه از سوي خانواده‌هاي خود، امكان ادامه تحصيل را از دست مي‌دادند كه خوشبختانه با اين تسهيلات، امكان ادامه تحصيل براي اين عزيزان فراهم آمده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه امكان جابه‌جايي رايگان، شامل حال تمام دانش‌آموزان استثنايي تهران مي‌شود، اظهار كرد: هر 7گروه دانش‌آموزان استثنايي اعم از دانش‌آموزان آسيب‌ديده بينايي، شنوايي، كم‌توان جسمي- حركتي، كم‌‌توان ذهني، چندمعلوليتي، اختلالات رفتاري و اختلالات يادگيري، بدون استثنا مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده ‌كنند. تشكري‌هاشمي با بيان اينكه طرح مذكور با تدابير شهردار و حمايت اعضاي شوراي شهر تهران كه نسبت به اختصاص 82ميليارد ريال اعتبار براي اجراي اين طرح در سال جديد تحصيلي اقدام كردند محقق شده، تصريح كرد: البته آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران نيز همكاري بسيار خوبي در اين زمينه داشته است.

وي با تأكيد بر اينكه تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا دانش‌آموزان استثنايي را در طول سال با آرامش و به سلامت در مسير خانه تا مدرسه جابه‌جا كنيم و البته به اين منظور، همكاري خانواده‌هاي اين عزيزان از اهميت ويژه‌‌اي برخوردار است، اضافه كرد: مديريت شهري به‌طور متوسط براي جابه‌جايي هر دانش‌آموز استثنايي در طول سال جديد تحصيلي، بالغ بر 13ميليون و 666هزار ريال هزينه خواهد كرد. معاون شهردار تهران اضافه كرد:

مديريت شهري به موجب قانون بايد براي ارائه بسياري از خدمات خود ازجمله ناوگان حمل‌ونقل عمومي از دولت يارانه دريافت كند، درحالي‌كه با وجود محروميت از دريافت اين يارانه، تلاش كرده‌ايم تا نسبت به اختصاص يارانه به گروه‌هايي از شهروندان همچون دانش‌آموزان عزيز استثنايي در قالب ارائه خدمات رايگان حمل‌ونقلي اقدام كنيم.

البته تسهيلات ويژه مديريت شهري، تنها به دانش‌آموزان استثنايي محدود نمي‌شود و علاوه بر اين، سرويس‌هاي ويژه‌اي نيز در قالب خودروهاي مناسب‌سازي شده براي معلولان و جانبازان عزيز درنظر گرفته شده است. آنان مي‌توانند به‌منظور عزيمت به مراكز مورد نظر در سطح شهر از وسايل نقليه پيش‌بيني‌شده استفاده كنند و البته ناوگان ويژه جانبازان و معلولان، محدود به مراجعه به مراكز درماني نيست و اين عزيزان براي عزيمت به مراكز آموزشي، فرهنگي و حتي تفريحي نيز مي‌توانند با پرداخت حداقل هزينه از اين امكان استفاده كنند.

کد خبر 306986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha