همشهری آنلاین: گفتگوی کنایه آمیز وزیر مهاجرت استرالیا و نخست وزیر این کشور در مورد تغییرات جوی در حالی که متوجه میکروفون‌های روشن خود نبودند، وزیر مهاجرت را در معرض برکناری قرار داد.

 میکروفون روشن بلای جان وزیر استرالیایی شد

به گزارش ایرنا، 'پیتر دوتون' وزیر مهاجرت استرالیا در حالی که متوجه میکروفون روشن خود نبود، در مورد مشکلات افزایش سطح آب دریاها که ناشی از تغییرات جوی است، سخنان کنایه آمیزی با 'تونی ابوت' نخست وزیر این کشور مطرح کرد.

'ابوت' به تازگی از نشستی طولانی مدت در بندر 'مورسبی' پایتخت پاپوآ گینه نو بازگشت بود . در این نشست در مورد تغییرات جوی با کشورهای جزیره ای اطراف استرالیا بحث شد.

رهبران 15 کشور جزیره ای اقیانوسیه به وی اعلام کردند در صورتی که استرالیا اقدامی برای کاهش گازهای گلخانه ای انجام ندهد، ادامه حیات آنها با مشکل مواجه می شود.

به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی' استرالیا، در گفتگوی 'دوتون' و 'ابوت' به دیر برگزارشدن جلسه ای در مورد پناهجویان اشاره شد که وزیر مهاجرت استرالیا در پاسخ نخست وزیر، گفت که این جلسه در حال تبدیل شدن به 'کیپ یورک تایم' بود.

تونی ابوت در واکنش به این گفته، بیان کرده بود 'ما در بندر مورسبی نیز شرایط مشابهی داشتیم'.

'کیپ یورک تایم' شمالی ترین نقطه استرالیاست که در فصله 130 کیلومتری پاپوآ گینه نو قرار دارد و در یک زمان خاصی پیش از این، تنها در فصل خشک بین ماه می تا نوامبر که سطح آب دریا کاهش می یافت، امکان بازدید از آن وجود داشت.

پتیر دوتون پس از سخنان نخست وزیر، گفته بود 'هنگامی که آب پشت در خانه شما وجود دارد، بحث زمان بی معنی است'.

وزیر مهاجرت استرالیا پس از افشای این گفتگو که به اعتقاد منتقدان بی توجهی به تغییرات جوی است، از پاسخ به سئوالات خودداری کرد و آن را یک گفتگوی خصوصی با نخست وزیر دانست.

تونی ابوت نیز در واکنش به درخواست ها مبنی بر برکناری وزیر مهاجرت، گفت: باید برخی از اقدامات خوب وی از جمله طرح پذیرش 12 هزار پناهجوی سوری مورد ستایش قرار گیرد.

'پیتر او نی یل' نخست وزیر پاپوآ گینه نو این سئوال را از وزیر مهاجرت استرالیا پرسید اگر خانواده خودش نیز به دلیل تغییرات جوی خانه خود را از دست می دادند، آیا باز به این موضوع می خندید.

وی گفت: اگر دولت استرالیا نمی خواهد اقدام خاصی در این زمینه انجام دهد، به این معنی است که مردم مواجه با خطر را مورد بی توجهی کامل قرار داده است.

برخی دیگر از روسای جمهوری کشورهای جزیره ای اقیانوسیه نیز 'پیتر دوتون' را مورد انتقاد قرار داده و وی را از نظر اخلاقی بی مسئولیت معرفی کرده اند.

کد خبر 306955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha