همشهری آنلاین: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه گسترش آسیب‌های اجتماعی در ایران به علت بی‌توجهی مطلق به حوزه فراغت است، گفت: نه تنها‌ غنی‌سازی فراغت بلکه مقوله اوقات فراغت در ایران یک امر کاملا مغفول است.

جوانان آسیب

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در تمام دنیا نوآوری، خلاقیت و توسعه در همه عرصه‌ها از اوقات فراغت نشأت می‌گیرد. به عنوان نمونه تاریخچه تولد فناوری‌هایی مانند اپل و مایکروسافت به فرصت‌های فراغتی بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در همه کشورها حوزه فراغت در اختیار بخش خصوصی و خانواده‌هاست، تصریح کرد: مداخله دولت در حوزه فراغت در حد سیاستگذاری و واگذاری تسهیلات است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: تمام دستگاه‌های دولتی مسئول فراغت جوانان هستند. مردم هشت ساعت از زمان خود را صرف گذران اوقات فراغت می‌کنند. در این مدت زمان همسر انتخاب و جهت‌گیری فرهنگی خود را مشخص و گردشگری می‌کنند. باید به این موضوع توجه کرد که چه منابع اقتصادی، سیاستها و برنامه‌هایی برای این اوقات مهم پیش‌بینی شده و مجلس، دولت و قوه قضاییه چه مصوباتی در این زمینه داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت توانمندسازی جوانان گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی نمی‌توانند برای خود کسب و کار راه بیندازند؛ چرا که علی‌رغم برخورداری از دانش، فاقد توانایی و مهارت هستند. از سوی دیگر جوانان ازدواج می کنند ولی به علت فقدان مهارتهای لازم طلاق می‌گیرند. بنابراین توانمندسازی جوانان از اهمیت زیادی دارد.

رستمی در پایان اظهارکرد: جوانان به توانمندسازی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بین‌الملل، خانواده و فضای مجازی نیاز دارند ولی در این زمینه‌ها به آنان آموزش داده نمی‌شود؛ این در حالیست که آموزش گام اول توانمندسازی است.

کد خبر 306934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha