مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

هفتمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی روزگذشته فعالیت خود را در بوستان گفتگو آغاز کرد. ششمین دوره این نمایشگاه اسفند سال گذشته بااستقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان و شهروندان روبه‌رو شد. نمایشگاه این دوره تا ۲۷شهریور در این بوستان برپاست.

زنان

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با حضور در مراسم آغاز به‌كار اين دوره از نمايشگاه ضمن تقدير از دست‌اندركاران نمايشگاه گفت: برخورد عادلانه با حقوق بانوان افتخار مديريت شهري است. حجت‌الاسلام ميثم امرودي ضمن اشاره به نقش بي‌بديل زنان مسلمان و ايراني در تربيت نسل پاك و مبارز گفته كه نگاه اسلام به زن متفاوت از ساير اديان است. به اين معني كه اسلام معتقد است زن با مرد متفاوت است و موجودي كريم آفريده شده است.

وي با تأكيد بر رعايت عدالت نسبت به زنان در‌شهر اظهار كرد: در گذشته بسياري از امكاناتي كه در شهر وجود داشت اغلب براي مردان بود. شهرداري تهران نيز در راستاي رفع اين مشكل و ايجاد عدالت، شهربانوها و بوستان‌هاي مختص بانوان را احداث كرد و اين افتخار مديريت شهري است كه با حقوق بانوان در شهر به‌صورت عادلانه برخورد كرده است.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار با بيان اينكه برگزاري نمايشگاه توليد ملي، لبيك به فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص اقتصاد مقاومتي است تأكيد كرده كه كيفيت محصولات موجود در اين نمايشگاه از بالاترين سطح در كشور و خاورميانه برخوردار است.

ويژگي ممتاز اين نمايشگاه نيز حضور زنان سرپرست خانوار است كه با وجود آسيب‌ديدگي، بسيار قوي‌تر از مردان فعاليت مي‌كنند. وي خاطرنشان كرده كه يكي از ويژگي‌هاي نمايشگاه اين است كه تمامي محصولات 20تا 30درصد ارزان‌تر از ساير اماكن به فروش مي‌رسند. علاوه بر اين براساس بودجه‌اي كه شوراي شهر درنظر گرفته است، 50درصد از بودجه محصولات مربوط به حجاب و عفاف توسط ما پرداخت مي‌شود. تحت اين شرايط شهروندان تنها با پرداخت 20درصد از قيمت واقعي محصولاتي همچون چادر و مقنعه مي‌توانند كالاي مورد نياز خود را تهيه كنند.فهيمه فيروز‌فر، مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست‌خانوار شهرداري تهران هم از راه‌اندازي شبكه مجازي ميان برندهاي حاضر در نمايشگاه زنان و توليد ملي تا پايان سال‌جاري خبرداد.

وي اظهار داشته كه ممكن است با توجه به شرايط جديد به بازار جهاني تبديل شويم و اگر توليد ملي را پشتيباني نكنيم شرايط خطرناكي به‌وجود مي‌آيد. بنابراين بايد كوشش كنيم صادركننده باشيم نه واردكننده. وي با بيان اينكه در هفتمين نمايشگاه زنان و توليد ملي 75برند برتر ايراني شركت مي‌كنند، تأكيد كرده كه اين طرح با همدلي و هم‌افزايي امكان‌پذير شده و تلاش مي‌كنيم مردم را تشويق به خريد اجناس ايراني كنيم چرا كه حتما توليد ملي موفق است و هر‌چه بيشتر از آن حمايت كنيم زمينه اشتغال جوانان بيشتري فراهم مي‌شود و مي‌توانيم كالاهاي خود را با برند ايراني به اروپا صادر كنيم.

فيروزفر با بيان اينكه يك‌سوم از غرفه‌ها مربوط به مراكز مهارت‌آفريني كوثر است، گفته 2 هزار نفر از شركت‌كنندگان در هفتمين نمايشگاه زنان و توليد ملي، زنان سرپرست‌خانوار هستند و ما به مردم نشان مي‌دهيم كه زنان سرپرست‌خانوار با تمام سختي‌هايي كه پيش‌رو دارند موفق شدند.به‌گفته رئيس ستاد توانمندسازي زنان سرپرست‌خانوار در اين دوره از نمايشگاه، ‌حضور برندها 26درصد افزايش يافته است. نمايشگاه از ساعت 10 صبح تا 9 شب برپاست.

  • اگر بخواهيم مي توانيم

‌عبدالمقيم ناصحي، رئيس كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران درافتتاحيه نمايشگاه زنان و توليد ملي با تأكيد بر اينكه اين نمايشگاه رفته‌رفته جايگاه خود را در توليد البسه پيدا كرده است، اظهار داشت: متأسفانه به‌تازگي اين گفته را تبليغ مي‌كنند كه كيفيت لباس‌هاي غيرايراني بهتر از كالاهاي ايراني است كه اين گفته كاملا پوچ و توخالي است. وي افزود: متأسفانه برخي لباس‌هاي ايراني را با مارك خارجي در بازار عرضه مي‌كنند، اين در حالي است كه توليدكنندگان ما اگر بخواهند مي‌توانند بهتر از ديگران باشند.

کد خبر 306734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha