همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظر واحد شورای عالی امنیت ملی و مجلس درباره برجام موضع کشورمان را در برابر انجام خواسته‌ها و مطالباتمان مستحکم‌تر خواهد کرد و به صورت جدی‌تر می‌توانیم آنها را دنبال کنیم.

سبحانی نیا

حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، خروجی یکسان مجلس و شورای عالی امنیت ملی درباره برجام را در راستای منافع ملی و مصلحت کشوردانست و گفت: مذاکرات هسته‌ای مسئله ملی بود و با اجماع توانستیم مذاکرات را به نتیجه نهایی برسانیم .

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: دولت،مجلس و مردم از مذاکرات حمایت کرده و خطوط قرمز در آن رعایت شد بنابراین وجود اختلاف میان نظر مجلس و شورای عالی امنیت ملی درباره برجام می‌تواند مغایر منافع ملی باشد.

وی تصریح کرد: نظر واحد شورای عالی امنیت ملی و مجلس درباره برجام موضع کشورمان را در برابر انجام خواسته‌ها و مطالباتمان مستحکم‌تر خواهد کرد و به صورت جدی‌تر می‌توانیم آنها را دنبال کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمع بندی واحد در این زمینه را به مصلحت کشور دانست اما در عین حال تاکید کرد: تبعا ماهیت رسیدگی مجلس با شورای عالی امنیت ملی متفاوت است و چندان امیدوار به نتیجه یکسانی در این خصوص نیستم هر چند که در نهایت نظر کمیسیون ویژه برجام باید در صحن علنی مطرح شود و هر تصمیمی که در صحن گرفته شود ملاک عمل قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس پیش بینی کرد : درنهایت پس از بررسی کمیسیون ویژه این کمیسیون تحفظاتی در بخش‌هایی از برجام داشته باشد و به دولت تکلیف کند که در اجرای برجام آن موارد را در نظر داشته باشد و در نتیجه تایید بند و یا عدم تایید بندهایی از برجام بعید است.

سبحانی نیا خاطر نشان کرد: گرچه رسیدن به نظر واحد مجلس و شورای عالی امنیت ملی درباره برجام مطلوب است اما با توجه به متفاوت بودن کار این دو تبعا نظارت آنها نیز متفاوت است اما در عین حال باید گفت اختلاف نظر میان مجلس و شورای عالی امنیت ملی درباره برجام مشکلی را حل نمی‌کند.

کد خبر 306707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha