سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساکنان فلوریدا دوشنبه 6 شهریور پس از آن که مسئولان ایالتی از آنها خواستند اقدامات لازم را برای مقابله با توفان ارنستو انجام دهند به داروخانه‌ها و جایگاه‌های سوخت هجوم آوردند.

مسئولان فلوریدا از مردم خواسته بودند منتظر این نباشند که ارنستو به یک توفان فصلی اقیانوسی تبدیل شود و خود را برای مقابله با آن آماده کنند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند ارنستو که در حال حاضر یک توفان استوایی است با عبور از آب‌های گرم کوبا قدرت بیشتری به دستآورد و به یک توفان فصلی اقیانوسی تبدیل شود.

در این صورت ارنستو اوایل امشب(سه‌شنبه 7 شهریور) و دقیقا یک سال پس از  آن که  توفان  کاترینا به سواحل خایج مکزیک رسید به فلوریدای جنوبی می‌رسد.این اولین توفانی است که به امسال به امریکا خواهد رسید.

یکشنبه 6 شهریور برای ساعاتی ارنستو توفان فصلی اقیانوسی اعلام شد اما پس از آن با از دست دادن قدرت خود دوباره به یک توفان استوایی تیدیل شد. پس از آن به کوبا رسید اما تا کنون هیج مورد آسیب و تلفاتی از این توفان در کوبا اعلام نشده است.

با این حال احتمال این که ارنستو خطر زیادی در پی نداشته باشد چندان مورد قبول نیست:« تنها به این دلیل که ارنستو  در حال حاضر توفان فصلی اقیانوسی نیست دلیل بر این که نمی‌شود که بعدا تبدیل به آن نشود» ؛ ریچارد ناب از مرکز توفان‌های فصلی اقیانوسی با گفتن این جمله از مردم خواست ارنستو را دست کم نگیرند.

در شهر کیز در ایالت فلوریدا بیماران و افراد سال‌خورده به میامی انتقال داده شدند و به توریست‌ها توصیه شد از منطقه دور شوند. ناسا هم برنامه پرتاب شاتل آتلانتیس را که قرار بود سه‌شنبه 7 شهریور انجام شود لغو کرد.

کد خبر 3067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز