همشهری آنلاین: در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک که از صبح روز سه‌شنبه (۱۷ شهریور) به وقت محلی در شهر لاس وگاس آمریکا آغاز شده است، علیاری و بیابانگرد به ترتیب در مرحله اول و دوم حذف شدند و حمید سوریان نیز با ناداوری از دور مسابقات کنار رفت. تنها مدال روز دوم را قادریان به دست آورد.

Y.Ghaderyan

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 130 کیلوگرم مهدی علیاری که برای اولین بار در این وزن و با کیلوهای بسیار کمتر از حریفش مبارزه می‌کرد، در دور نخست مقابل بالینت لام، کشتی‌گیر مطرح مجارستانی و نفر پنجم بازی‌های اروپایی با نتیجه 5 بر 0 شکست خورد و با توجه به پیروزی 3 بر 1 صباح شریعتی از آذربایجان مقابل لام، علیاری به کار خود در مسابقات پایان داد.

در وزن 71 کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور اول مقابل الکساندر ماکسی‌موویچ از صربستان با یک سالتوی زیبا با نتیجه 5 بر 0 به برتری دست یافت. وی در در دور دوم برابر ماتیاس از آلمان در حالی که با نتیجه 3 بر 0 پیش بود، در دقیقه پایانی 3 بر 5 باخت و با توجه به شکست ماتیاس آلمانی مقابل واردانیان اوکراینی در مرحله نیمه نهایی، بیابانگرد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما حمید سوریان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل روبیر از ونزوئلا در کمتر از 2 دقیقه با نتیجه 8 بر 0 به برتری دست یافت و در دور سوم مقابل هاکی نبی از فنلاند، قهرمان اروپا در وقت اول با نتیجه 5 بر 0 و ضربه فنی پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. سوریان در این دیدار مقابل روشن بایراموف، نایب قهرمان المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان در حالی که از لحاظ فنی از حریف پیش بود، داوران ابتدا به دلیل ضربه سر زدن یک اخطار به سوریان و 2 امتیاز به حریف آذربایجانی دادند و در ادامه در حالی که نابغه کشتی فرنگی ایران در حال مبارزه طبیعی بود، رئیس تشک یک بار دیگر مسابقه را قطع و به دلیل آنچه ضربه سر زدن عنوان می‌کرد، با ناداوري تمام وی را مقابل بایراموف بازنده اعلام کرد.

سوریان با توجه به حضور بایراموف در دیدار فینال، در گروه شانس مجدد در حالی که با نتیجه 5 بر 0 از یون چول وون، قهرمان جهان از کره شمالی پیش بود، در یک دقیقه پایانی با نتیجه 5 بر 6 کشتی را واگذار کرد و به کار خود در مسابقات پایان داد. البته در این مسابقه نیز داوران مانند مسابقه با بایراموف به دلیل آنچه سر زدن سوریان عنوان می‌کردند، به وی یک اخطار و به حریفش 2 امتیاز دادند و در ادامه سوریان 4 امتیاز نیز از دست داد. در سی ثانیه پایانی در حالی که سوریان بر کشتی تسلط داشت، داوران با کشتی‌گیر کره شمالی مدارا کردند و وی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان پس از استراحت در دور نخست، مقابل اسچیف از کشور ساموآ با نتیجه 11 بر 0 به برتری دست یافت و در دور سوم برابر جین هیوک کیم از کره جنوبی در تایم اول با نتیجه 8 بر 0 به پيروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قادریان در این دیدار در حالی که تا 30 ثانیه پایانی 3 بر 0 پیش بود، داوران بی جهت یک اخطار به نماینده ایران و یک امتیاز به حریف بلاروس دادند و قادریان را در خاک نشاندند تا وی با نتیجه 3 بر 3 بازنده و راهی دیدار رده‌بندی شود. قادریان در این دیدار با نتیجه 2 بر 0 از سد آسخات دلمحمداف از قزاقستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

 

کد خبر 306641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha