همشهری آنلاین: گوگل می‌گوید نسخه جدید مرورگر کرومش از سرعت بالاتری برخوردار است و می‌تواند باتری لپ‌تاپ‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند.

براساس گزارش CNN، مرورگر كروم پركاربرترين مرورگر جهان است،‌ اما اين مرورگر بدون نقص نيست. تمامي برنامه‌هاي افزودني و اپليكيشن‌هاي كاربردي پس‌زمينه در اين مرورگر بخش بزرگي از حافظه رايانه و اسمارت‌فون‌ها را مي‌گيرند، سرعت آنها را كاهش داده و شارژ باتري‌هاي آنها را تمام مي‌كند.

از اين رو گوگل به اين فكر افتاد كه تمامي مشكلات موجود در مرورگر محبوبش را در جديد‌ترين نسخه‌اي كه قرار است ارائه دهد، برطرف سازد.

به منظور برطرف‌سازي مشكل سرعت، كروم از اين پس به به دنبال داده‌هايي خواهد بود كه بدون استفاده در حافظه رايانه‌ها جا خوش كرده‌اند و در زمان مناسب اين اطلاعات زباله را دور خواهد‌ريخت. گوگل پيش از اين نيز در نسخه‌هاي پيشين كروم به جمع‌آوري اطلاعات زباله پرداخته‌بود،‌ اما اكنون اين كار به شكلي منظم انجام خواهد شد و مرورگر تا زمان بالا آمدن كامل صفحات وب صبر خواهد كرد و سپس با شدت و قاطعيت تمام اطلاعات قديمي را دور خواهد‌ريخت.

به اين شكل سرعت بالا آمدن صفحات افزايش خواهد‌يافت. نسخه‌هاي پيشين كروم در زمان‌هاي اتفاقي و نامنظم اطلاعات زباله را دور مي‌ريخت كه اين زمان‌هاي اتفاقي گاه در ميانه نمايش يك ويدئو يا انيميشن بود. نسخه جديد كروم مي‌تواند ميزان درگيري حافظه دستگاه‌ها را به صورت ميانگين تا 10 درصد كاهش دهد و در برخي موارد اين ميزان به 45 درصد نيز خواهد رسيد.

همچنين اگر مرورگر خود را در حالتي تنظيم كرده‌ايد كه تماي پنجره‌هاي باز شده روي مرورگر پس از بسته شدن ناگهاني در حافظه مرورگر باقي بماند،‌ در نسخه جديد گوگل پيش از بارگذاري تمامي پنجره‌هايي كه در مرورگر باز بوده‌اند حافظه دستگاه را بررسي خواهد كرد؛‌ اين كار بخشي از حافظه سيستم را نيز ذخيره خواهد‌كرد.

علاوه بر صرفه‌جويي در ميزان مصرف حافظه، كروم جديد مي‌تواند از ميزان مصرف باتري لپ‌تاپ‌ها نيز بكاهد،‌ اين كار به واسطه متوقف‌سازي انيميشن‌هاي فلش كه براي عملكرد وب‌سايت‌ها حياتي نيستند انجام مي‌شود. گوگل معتقد است اين‌روند 15 درصد از شار‍ژ باتري‌ها را حفظ مي‌كند. اين ويژگي‌هاي جديد مرورگر كروم تا چند هفته آينده براي تمامي كاربران فعال خواهد‌شد.

کد خبر 306360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha