دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

رئیس سازمان غذا و داروی کشور از تأمین دارو به اندازه کافی و دسترسی مناسب بیماران هپاتیت ‍C به داروهای مورد نیاز خبر داد و تأکید کرد: نوع دیگری از داروهای مورد نیاز این افراد نیز در چند‌ماه آینده تولید می‌شود.

 پس از آنكه روز گذشته مديرعامل كانون هموفيلي ايران از سلامت بيماران هموفيلي مبتلا به هپاتيت C ابراز نگراني كرد و از وزارت بهداشت خواست براي تأمين اين دارو اقدام فوري كند، رئيس سازمان غذا و دارو جزئيات برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي حمايت از اين بيماران را تشريح كرد.

احمد قويدل، مديرعامل كانون هموفيلي ايران روز گذشته با اشاره به اينكه جان ۲۰۰بيمار ايراني در انتظار يك داروست از فوت 2بيمار خبر داد و گفت: «هزينه ۹۵ميليون توماني داروي موسوم به «هاروني» براي هيچ‌كدام از بيماران قابل تأمين نيست.»

اما رسول ديناروند در گفت‌وگو با همشهري و در واكنش به اين خبر چنين گفت: «داروي هاروني هنوز به فهرست داروهاي ايران اضافه نشده و اضافه‌شدن آن مشروط به يك قيمت قابل‌قبول است. چون قيمت اين دارو بسيار بالاست و دولت، بيمه‌ها و بيماران از پرداخت آن ناتوان هستند، اما داروي داخلي به نام «سوفوسبووير» توليد مي‌شود و در اين هفته هم توزيع شده است. تمام افراد مبتلا به هپاتيتC مزمن كه از داروي‌هاي موجود جواب نمي‌گيرند مي‌توانند اين دارو را با قيمت مناسب دريافت كنند.»

وي با اعلام اينكه قيمت اين دارو نزديك 5درصد داروي خارجي است، افزود: «پيش‌بيني مي‌شود تا 95درصد افرادي كه به روش‌هاي متداول درمان جواب نمي‌دهند، با استفاده از اين دارو ان‌شاءلله درمان خواهند شد. براي باقيمانده اين افراد هم داروهاي نسل ديگري از همين گروه وجود دارد كه شركت‌هاي دارو‌سازي‌ آن را دنبال مي‌كنند و اميدواريم نوع ژنريك همين داروي هاروني تا 5‌ماه آينده توليد شود.»

کد خبر 306345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha