همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته تنها شش درصد رشته‌های مورد تقاضای دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم تصویب شده است، از شیوه جدید تصویب رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد، دکتر حميد میرزاده در جلسه هیأت امنای استان خراسان شمالی از آغاز به کار و فعالیت کمیته سه نفره برای تصویب رشته‌های غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی خبر داد.

میرزاده با اشاره به اینکه کمیسیون سه نفره تصویب رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی از دوشنبه 16 شهريور 94 آغاز به کار می‌کند، گفت: این کمیسیون مطابق مصوبه سال 1367 مجلس شورای اسلامی که قانونی و لازم‌الاجرا بودن آن در سال 1393 مجددا از سوی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی تایید و ابلاغ شد، متشکل از نماینده یکی از وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت برحسب مورد، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی است.

 رئيس دانشگاه آزاد ادامه داد: طبق این قانون، رشته‌های مورد تقاضای دانشگاه آزاد اسلامی که پرونده آنها تکمیل و در دو سال گذشته به وزارت علوم ارسال شده اما به دانشگاه ابلاغ نشده است، در این کمیته 3 نفره بررسی و پس از تصویب قانونی برای اجرا ابلاغ می‌شود؛ بنابراین مصوبات این کمیسیون مطابق مصوبه مجلس، قانونی و لازم‌الاجرا است.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته 6هزار و 914 پرونده مربوط به رشته‌های دانشگاهی برای تصویب رشته به وزارت علوم ارسال شده است، اظهار داشت: متأسفانه علیرغم ضرورت توسعه آموزش عالی و به خصوص تحصیلات تکمیلی، از این تعداد تنها 415 پرونده ابلاغ شده است. بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی طبق قانون و بر اساس رأی کمیسیون سه نفره، در جهت تصویب نهایی رشته‌ها اقدام می‌کند.

دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: کمیسیون سه نفره، رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی را بر اساس نیاز کشور، آمایش، تامین استاد مورد نیاز و با توجه به استانداردهای موجود، تصویب می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه تحصیلات تکمیلی را یکی از نیازهای اصلی کشور دانست و گفت: ظرفیت آموزش عالی ایران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پاسخگوی حجم انبوه تقاضای متقاضیان نیست و بر این اساس تحصیلات تکمیلی باید توسعه پیدا کند.

کد خبر 306302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha