یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیل پناهجویان کشورهای جنگ زده منطقه خاورمیانه در اروپا و مشکلات ناشی از آن، از جمله ایجاد شکاف بین اعضای شرق و غرب اتحادیه اروپا، موجب اعتراض مقامات این اتحادیه به آمریکا شد.

پناهجویان

به گزارش ايرنا، شبکه تلویزیونی CNN یکشنبه گزارش داد: اروپا خواستار همکاری آمریکا برای حل بحران پناهجویان و پذیرش آنان، که بیشترشان از کشورهای افغانستان، عراق و سوریه هستند، شد.

این شبکه خبری در ادامه گزارش خود افزود: 'جاش ارنست' سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این اعتراض گفت واشنگتن قصد ندارد در سیاست‌های خارجی در مورد پذیرش پناهجو از اروپا بدین سوی آب‌های اقیانس اطلس تغییری دهد.

ارنست در نشست مطبوعاتی پنجشنبه گذشته (13 شهريور) گفته بود: ما با شرکای اروپایی خود در این زمینه در ارتباط هستیم. قطعا در اروپا ظرفیت برای مقابله با این مشکل وجود دارد و آمریکا نیز مطمئنا در کنار شرکای اروپایی خود خواهد ایستاد.

در همین حال 'مارتین اومالی' فرماندار دمکرات ایالت 'مریلند' خواهان پذیرش دست کم 65هزار پناهجوی سوری توسط دولت آمریکا تا پایان سال 2016 میلادی شد.

اومالی که خود را برای برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نامزد کرده است، جمعه در بیانیه‌ای نوشت 'اگر آلمان، کشوری با یک چهارم جمعیت آمریکا قادر است امسال 800 هزار پناهجو را پذیرا شود، قطعا کشوری که بر اساس مهاجرت و پناهجو به وجود آمده است (آمریکا)، می تواند بیش از این تعداد را بپذیرد.'

شبکه خبری روسی 'اسپوتنیک' نیز در گزارشی نوشت: بین ماه‌های ژانویه ( ديي- بهمن) تا ژوییه ( مرداد- تير) 2015میلادی تنها 90 هزار پناهجوی سوری خود را به یونان رسانده‌اند که 60 هزار نفر از آنها برای رسیدن به کشورهای عضو اتحادیه اروپا از کشورهای مقدونیه و صربستان گذشته‌اند.

کد خبر 306282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha