جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: «استیون اسپیلبرگ» که در سال ۲۰۱۳ از سقوط و زوال سینمای ابرقهرمانی در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود، باز هم از پیش‌بینی خود دفاع کرد.

استیون اسپیلبرگ

به گزارش ايسنا، «استیون اسپیلبرگ»، کارگردان مطرح هالیوودی در مصاحبه جدید با «آسوشیتدپرس» عنوان کرد، دوران خوب فیلم‌های ابرقهرمانی به زودی به پایان خواهد رسید و یک ژانر هالیوودی دیگر جای آن را خواهد گرفت.

به گزارش «ایندی وایر»، اسپیلبرگ در سال 2013 نیز عنوان کرده بود سه، چهار و یا حتی شش فیلم با هزینه‌های بسیار بالا با شکست روبه‌رو خواهند شد و این موضوع پارادایم را تغییر خواهد داد، اما هنوز پیش‌بینی او به تحقق نپیوسته و برعکس، ما در دورانی به سر می‌بریم که آمار فروش سینماها بهتر از هر زمان دیگری است و برای اولین‌بار رکورد فروش سالانه 40 میلیارد دلاری در گیشه جهانی در حال رقم خوردن است.

اما «اسپیلبرگ» تاکید می‌کند: هنوز چنین احساسی دارم. زمانی بود که فیلم‌های وسترن جای خود را به فیلم‌های ابرقهرمانی دادند و همین‌طور زمانی خواهد بود که فیلم‌های ابرقهرمانی کنار می‌روند و جای خود را به وسترن می‌دهد.

وی اظهار کرد: البته در حال حاضر فیلم‌های ابرقهرمانی زنده و موفق هستند و من فقط می‌گویم که این چرخه‌ها در فرهنگ عامه، زمان محدود و متناهی دارند. روزی خواهد آمد که داستان‌های اساطیری جای خود را به ژانر جدیدی می‌دهند که سینماگران جوان در حال کشف آن هستند.

این کارگردان برنده اسکار خاطرنشان کرد: سلیقه مخاطبان تغییر کرده و صنعت سینما در یک چرخه حرکت می‌کند، بنابراین غیرمنطقی نیست که بگوییم در آینده فیلم‌های مارول دیگر آن چیزی نیست که همه دنبال آن باشند و چیزی جدید و کاملا غیرمنتظره ظهور خواهد کرد.

کد خبر 306008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha