چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی متشکل از ۷۱ خاخام یهودی، تهدید به محاکمه غیابی پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان به دلیل به رسمیت شناختن دولت فلسطین کرد.

 دادگاه خاخام های یهودی پاپ را به محاکمه تهدید کرد

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه 'ایل ژورناله'، این دادگاه در نامه ای به پاپ از به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین از سوی واتیکان انتقاد و تهدید کرد در صورتی که پاپ در این موضع تجدید نظر نکند، وی را بطور غیابی محاکمه خواهد کرد.

خاخام های یهودی در این نامه ضمن تعیین یک ضرب الاجل، خواستار عذرخواهی رهبر مذهبی کاتولیک ها تا روز 20 سپتامبر(29 شهریور) شدند.

روزنامه ایل ژورناله با اشاره به روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن، به نقل از 'دیمیتی دالیانی' عضو مجمع انقلابی جنبش فلسطین نوشت: این نامه هیچ ارزش قانونی ندارد.

در تیرماه گذشته وزیران خارجه واتیکان و فلسطین در راستای نزدیکی هرچه بیشتر دو دولت، توافقنامه ای امضا کردند که این امر رژیم صهیونیستی را خشمگین و نگران کرد.

پس از به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) گذشته از سوی واتیکان، اسقف 'پل گالاگر' وزیر خارجه واتیکان و ریاض المالکی همتای فلسطینی او توافق جدیدی را در رابطه با حضور و فعالیت کلیسای کاتولیک در اراضی فلسطینی امضا کردند که موجب نگرانی و ابراز تاسف رژیم صهیونیستی شد.

سفارت رژیم صهیونیستی در واتیکان، طی یاداشتی تهدید کرد که تل آویو جزییات این توافق و پیامدهای آن را در همکاری های آتی خود با واتیکان مدنظر قرار می دهد.

کد خبر 305932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha