چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

برای به یاد آوردن بهترین روزهای فوتبالی مسعود شجاعی، باید به دوران حضور علی دایی روی نیمکت تیم ملی برگردیم.

 آن روزها در فوتبال امارات مهره‌هاي رقيب برايش چيزي شبيه ساده‌ترين موانع تمريني بودند كه آنها را دريبل مي‌زد. شجاعي، كمي بعد تك گلِ ايران به عربستان در ورزشگاه آزادي را مقابل چشم رئيس‌جمهور وقت به‌ثمر رساند اما شكست تلخ در آن بازي تمام رؤياي ايران براي رفتن به جام جهاني را نقش بر آب كرد. شجاعي اما با قطبي هم در همان مسير پيش رفت. مسير به ثمر رساندن گل حساس بازي كره‌جنوبي كه مي‌توانست گل صعود ايران به جام جهاني باشد اما پارك جي سونگ مثل هميشه از راه رسيد و روياهاي ۷۰ ميليون نفر و مسعودشان را بر باد داد تا جام جهاني از دست برود. مسعود در بهترين روزهاي فوتبالي، بدشانس‌ترين فوتباليست ايران بود.

شجاعي متولد شيراز است اما آنقدر در آبادان بوده كه شبيه برزيلي‌ها فوتبال بازي مي‌كرد. 7سال پيش در چنين روزهايي، او بالاخره از فوتبال امارات جدا شد و تصميم گرفت همبازي نكو در اوساسونا باشد. او از آن به بعد هميشه با اتهام كم‌كاري در تيم ملي مواجه بود اما كارلوس كي‌روش، علاقه وافري به اين بازيكن داشت و قيد او را نمي‌زد تا شجاعي بازيكن فيكس تيم ملي در برزيل باشد.لاس پالماس، يك سال بعد بدون ستاره ايراني‌اش به شكل دراماتيكي لاليگايي شد و شجاعي كيلومترها آن‌طرف‌تر، مشغول فسخ قرارداد با الشحانيه بود. در اين يك‌ماه بدون تيم ماندن، خيلي‌ها اميدوار بودند اين بازيكن ملي‌پوش راهي براي بازگشت به لاس پالماس و بازي در اروپا پيدا كند اما او در نهايت پيراهن الغرافه را بر تن كرد.اين ديگر پايانِ راه فوتبال مسعود است. مهره‌اي كه از تيم ملي خط مي‌خورد، فوتباليستي كه هيچ وقت نتوانست يك يادگاري بزرگ از خودش در ذهن فوتبال‌دوستان ايراني بر جاي بگذارد؛ چيزي مثل گل خداداد در ملبورن، درخشش مهدوي‌كيا در ليون، بازي درخشان كريمي مقابل كره و...

شجاعي در مورد پيوستن به الغرافه مي‌گويد: خيلي خوشحال هستم كه به يك باشگاه بزرگ آمدم. با توجه به اينكه فصل گذشته با الشحانيه در ليگ قطر حضور داشتم كاملاً از امكانات الغرافه اطلاع دارم.براي آمدن به الغرافه از فرهاد مجيدي و خلعتبري كه در الغرافه حضور داشتند هم تعريف اين باشگاه را شنيده بودم. در مجموع تمام تلاشم را انجام مي‌دهم تا براي الغرافه بازيكن خوبي باشم. شجاعي در پاسخ به اين پرسش كه چرا الغرافه را براي ادامه بازي انتخاب كردي تأكيد مي‌كند: پيشنهادهاي متعددي داشتم اما همانطور كه گفتم باشگاه الغرافه باشگاهي قديمي و توانمند است و اين مسئله با اهداف من سازگار است. اميدوارم با الغرافه به موفقيت‌هاي دلخواه برسم. شجاعي اميدوار است كه دوباره به تيم ملي ايران دعوت شود: من در اردوي گذشته به همراه تيم ملي ايران بودم و در فهرست بازيكنان دعوت شده قرار داشتم البته اگر در اردوي اخير تيم ملي ايران حضور ندارم براي اين است كه عضو باشگاهي نبودم اما حالا با پيوستن به الغرافه دوباره مي‌خواهم به تيم ملي ايران دعوت شوم.

کد خبر 305863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha