همشهری آنلاین: محققان دانشگاه کاسیلینگام و شورای پژوهش‌های علمی و صنعتی هند (CSIR) ادعا می‌کنند که مواد پلاستیکی جدید زیست تخریب‌پذیری را توسعه داده‌اند که در مرحله آزمایش نهایی قرار دارد.

مواد پلاستیکی زیست تخریب‌پذیر در مرحله آزمایش

به گزارش ایسنا، وارادهاراجولو، استاد ممتاز CSIR که با دانشگاه عثمانیه همکاری می‌کند، نسل جدید مواد پلاستیکی زیست تخریب‌پذیر را مورد بررسی قرار داده است.

این محققان که متشکل از مهندسان مکانیک، زیست‌فناوری و گروه شیمی هستند، بعد از 25 روز تحقیقات و پژوهش بی‌وقفه، توانستد با همکاری دانشمندان CSIR یک فیلم نازک با ضخامت یک میکرون از مواد زائد جامد را تولید کنند.

سه دسته از این فیلم‌ها، بعد از چند واکنش شیمیایی در زیرزمین نگه داشته شدند. این فیلم‌های نازک بسته به واکنش‌های شیمیایی به ترتیب در طول یک سال، یک ماه و یک ساعت تجزیه شدند.

به گفته محققان، معمولا پلاستیک حتی پس از گذشت میلیون‌ها سال نیز تجزیه نمی‌شود؛ اما مواد جدید پلاستیکی زیست تخریب‌پذیر هستند.

اکنون این ماده جدید برای آزمایش و تایید نهایی به "چنای" در هند فرستاده شده است. ماده مذکور می‌تواند به عنوان جایگزینی برای بسته‌بندی پلاستیکی مواد غذایی یا در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 305740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha