همشهری آنلاین: تشعشعات الکترومغناطیسی از آغاز تولد جهان هستی وجود داشته‌اند،‌ در آشناترین شکل،‌ این امواج به شکل نور دیده می‌شوند،‌اما با افزایش برج‌های مخابراتی و گجت‌ها، میزان امواج الکترومغناطیسی افزایش یافته و در برخی از انسان‌ها ایجاد حساسیت کرده‌اند،‌اختلالاتی که سازمان بهداشت جهانی آنها را رسما تایید نمی‌کند.

براساس گزارش فاكس‌نيوز،‌ يك زن فرانسوي به دليل ابتلا به قرار گيري در معرض امواج الكترومغناطيسي از خود واكنش‌هاي شديد حساسيتي نشان مي‌دهد،‌از اين رو دادگاه او را از كاركردن در شهرها منع كرده و دولت نيز ماهانه 900 دلار حقوق ناتواني به او پرداخت خواهد‌كرد. اين زن 39 ساله به نام مارين ريچارد براي فرار از امواج الكترومغناطيسي بايد در مناطق غيرشهري و دورافتاده و بدون برق زندگي كند. 

اما دادگاهي كه ماه گذشته نشانه‌هاي حساسيت اين زن را تاييد كرده و او را از كار كردن بازداشت، حساسيت او به امواج  الكترومغناطيسي را يك بيماري معرفي نكرد. اگرچه افرادي مانند ريچارد علائمي از وجود حساسيت به امواج الكترومغناطيسي را گزارش كرده‌اند،‌نشانه‌هايي از قبيل سردرد‌هاي شديد، تهوع و افسردگي، با اين‌همه سازمان جهاني بهداشت معتقد است هيچ ارتباط علمي براي اثبات ارتباط ميان اين نشانه‌ها و امواج الكترومغناطيس وجود ندارد و دانش امروز نسبت به اين امواج بسيار پيشرفته‌تر از گذشته‌است و احتمال دارد اضطراب ناشي از قرارگيري در معرض اين امواج عامل بروز نشانه‌هاي بيماري باشد.

در آگوست 2015 نيز خانواده‌اي آمريكايي دادخواستي مبني بر بروز علائمي مانند سردرد، درد قفسه سينه،‌خون‌دماغ، تهوع، گيجي و خارش بدن پس از نصب شبكه وايرلس در مدرسه فرزندشان در سال 2013 را تسليم دادگاه كرده و درخواست غرامتي 250 هزار دلاري كرده‌اند.

کد خبر 305471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha