مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

دومین نمایشگاه نوشت‌افزار، محصولات فرهنگی و پوشاک با عنوان «باز باران» عصر دیروز در برج میلاد کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه تا ۱۵شهریور در ۳ نقطه شهر میزبان شهروندان است.

بازباران

شهروندان علاقه‌مند به خريد از نمايشگاه باز باران مي‌توانند به برج ميلاد، ميدان امام حسين يا بوستان ولايت مراجعه كرده و اقلام مورد نياز خود را با تخفيف ويژه تهيه كنند. همچنين 12شعبه از فروشگاه‌هاي شهروند نيز فضاهايي را براي برگزاري باز باران اختصاص داده‌اند.

محمدباقر قاليباف عصر ديروز در مراسم افتتاح اين نمايشگاه كه در برج ميلاد برگزار شد، با تبريك ميلاد پربركت امام رضا(ع)، هدف از برگزاري باز باران را تهيه نوشت‌افزار و تجهيزاتي دانست كه دانش‌آموزان در طول سال تحصيلي به آنها نياز دارند. وي تأكيد كرد: سال گذشته وعده داديم اين نمايشگاه را تكرار كنيم.

نمايشگاه از 3جنبه براي شهرداري تهران داراي اهميت كليدي است. ما بيش از هر زمان نيازمند مسائل تربيتي و آموزشي هستيم و مردم ما از 2جهت تحت فشار هستند. نخست از نظر مسائل اقتصادي كه سهم فرهنگي از سبد خانوار رو به كاهش است و ما به‌عنوان شهرداري تهران وظيفه داريم اقدامي براي جبران اين خلأ در خانواده‌هاي نيازمند داشته باشيم. نكته ديگر تهاجم فرهنگي است كه غرب اثرات خود را بر جامعه ما گذاشته و ما وظيفه حمايت از كودكان و نوجوانان‌مان را داريم. شهردار تهران با تأكيد بر مسئله اشتغال در كشور تصريح كرد: ما بايد توليد‌كنندگان داخلي را مورد حمايت و عنايت قرار دهيم.

به‌گفته محمدباقر قاليباف متأسفانه در شهر ما هستند خانواده‌هايي كه 2دخترشان يك چادر و يك جفت كفش دارند. بنابراين در چنين نمايشگاهي 30‌تا 50درصد براي اقلام مختلف تخفيف قائل شديم. به‌علاوه در ارتباط با مدارس بن‌هايي را در طول 10 روز نمايشگاه دراختيار خانواده‌هاي نيازمند قرار مي‌دهيم. وي يادآور شد: با توجه به هماهنگي‌اي كه با آموزش و پرورش و برخي دستگاه‌هاي ديگر صورت گرفته، بن‌هايي براي برخي خانواده‌هاي نيازمند درنظر گرفته شده كه در مدت 10روز برپايي نمايشگاه بين آنها توزيع خواهد شد.

مجيد حسيني مديرعامل شركت نشر شهر نيز در مراسم افتتاح اين نمايشگاه اعلام كرد: باز باران با شعار حمايت از توليد داخلي و كالاي ايراني كار خود را در 7هزار و 300مترمربع از فضاي پايتخت آغاز كرد و 77 تأمين‌كننده ايراني 5هزار قلم كالا را با تخفيف 30درصدي به مردم ارائه مي‌دهند. در پايان اين مراسم از موفق‌ترين ارائه‌كنندگان كالاي ايراني و لوازم‌التحرير تقدير شد.

  • كار، مهم‌ترين بستر و ابزار تعالي و رشد انسان‌هاست

چهاردهمين جشنواره شهيدرجايي و آيين روز كارمند نيز صبح ديروز در سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران برگزار شد.
شهردار تهران كه در اين جشنواره هم حضور داشت بر ضرورت انسجام سازماني در شهرداري تأكيد كرد و گفت: احساس من اين است كه حميت‌قسمتي در شهرداري ضعيف است؛ البته ما نمي‌خواهيم سازمان‌پرستي كنيم و تعصب‌هاي خشك داشته باشيم اما بايد حميت‌قسمتي داشته باشيم.

محمدباقر قاليباف با اشاره به اينكه گاهي برخي افراد حرف‌هايي را درباره شهرداري مي‌زنند افزود: «البته ما نمي‌گوييم يك‌سازمان بي‌عيب هستيم و در شهرداري رشوه و فساد نيست، اما محكم مي‌گوييم كه شهرداري تهران در حوزه مفاسد اداري و مالي از بقيه سازمان‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي غيردولتي سالم‌تر است. اين موضوع را هم ما نمي‌گوييم بلكه دستگاه‌هاي ذيربطي كه صلاحيت دارند اين حرف را مي‌زنند اما متأسفانه در افكار عمومي اينگونه نيست.»

قاليباف با اين توضيح كه اگر در جايي مي‌شنويم كسي مي‌گويد فلان جا در شهرداري فلان اتفاق افتاده و همه دزد هستند، گفت: «بايد بگوييم شما چه سندي داريد؟ بايد حميت و غيرت سازماني داشته باشيم، بايستيم و از طرف توضيح بخواهيم تا اگر موضوعي وجود دارد، دنبال كنيم. ما در اين سازمان زحمت مي‌كشيم و اگر درصد بسيار كمي، همكار نادان داريم كه آبروي ما را مي‌برند، نبايد بگذاريم آبروي ديگران را ببرند.»

وي در ادامه به ذكر خاطره‌اي در اين زمينه پرداخت؛ «يك مسئول سرشناسي به من گفت كه در منطقه5 پروانه ساختمان ما را نمي‌دهند و در آخر هم گفته‌اند كه تا 40ميليون تومان ندهي، پروانه ساختمان نمي‌دهيم! وكيل ما 40ميليون تومان پرداخت كرده و فردا صبح پروانه را داده‌اند. من موضوع را همان روز به جد پيگيري كردم و ديدم كه 5‌ماه قبل پروانه صادر شده و همكار ما در شهرداري صورتجلسه دارد كه پروانه را در همان زمان تحويل وكيل اين فرد داده است اما اين وكيل پروانه را نگه داشته و 40ميليون به نام شهرداري گرفته است. اين برادر مسئول ما تريبون‌هاي متعددي در دست داشت و همه جا مي‌گفت شهرداري رشوه مي‌گيرد.»

  • در برابر تخلفات كوتاه نيامده‌ايم

شهردار پايتخت در بخش ديگري از سخنان خود بر اهميت موضوع حق‌الناس تأكيد كرد و گفت‌ كه هرجا بحث حق‌الناس است، بحث امر به معروف و نهي از منكر در آنجا پررنگ‌تر از همه جاست. وي اضافه كرد: «در چند پرونده ماده100 به معاونت شهرسازي و معماري گفتم حواستان باشد تا به آدم مستضعفي كه 70متر بنا دارد و تخلف كوچكي كرده گير ندهيد؛ البته اين هم خلاف است و بايد جلوي آن‌را بگيريم اما اين تخلفات در اولويت اول نيستند.اگر ما قدرتمنديم، برويم و تخلفات ساخت‌وساز پاساژ علاء‌الدين را تخريب كنيم. برويم تخلفات ساختماني كه از كف شروع كرده و 25طبقه از سطح اشغال خلاف كرده است را پايين بريزيم. در اين ميان اگر حكم به جريمه است، به حدي جريمه را بالا ببريم كه متخلف نقره داغ شود كه تا عمر دارد ديگر خلاف نكند. اين در حالي است كه اين آدم‌ها مرتب پشتشان سفارش دارند.»

قاليباف با بيان اينكه موضوع علاء‌الدين براي ديروز و امروز نيست‌، افزود: «زماني كه از 24ماه قبل پاي اين كار ايستادم، يك نفر حامي در شوراي شهر و شهرداري نداشت و هيچ‌كس نگفت؛ «قاليباف، خدا قوت! كار خوبي را دنبال مي‌كني» من اول ديدم كه اشكالاتي در خود منطقه وجود دارد و در منطقه هم كوتاه نيامدم و پاي آن ايستادم تا با كسي كه بايد برخورد شود، برخورد شد. باور كنيد تا قبل از اينكه موضوع حل و فصل شده و حكم قطعي شود، تلفن‌هايي از درون و بيرون شهرداري به من مي‌شد كه حالا كوتاه بيا! سپس با پيگيري مجدانه دائما به دلايل مختلف تخريب را عقب مي‌انداختند اما وقتي كار اتفاق افتاد، خيلي‌ها پيدا شدند و گفتند ما اين كار را پيگيري كرديم!»

وي در ادامه به پرونده‌اي ديگر اشاره كرد و گفت: «چند روز قبل در منطقه4 پرونده‌اي دنبال مي‌شد كه من از سال87 در جريان آن بودم. در اين پرونده فشارهاي متعددي هم وجود داشت اما به دوستان گفتم ترديد نكنيد بلكه بايد با تخلفات برخورد كرده و مورد را تخريب كنيد.» به‌نظر وي اين كار خراب كردن ساختمان نيست، بلكه خاك به دهان كساني است كه مي‌خواهند با قدرت و ثروت موضوعات را حل كنند. وي گفت: حق‌الناس اينجاست و بايد بايستيم و كار را دنبال كنيم.

قاليباف ادامه داد: «از زماني كه در جمهوري اسلامي مسئول شدم تا الان يك‌متر ساختمان براي خودم نساختم. در نيروي انتظامي ساختمان خوبي براي فرماندهي در حال ساخت بود و وقتي من فرمانده شدم، اين ساختمان حدود 80درصد پيشرفت فيزيكي داشت، اما معاونان و ستاد جا نداشتند. من ساختمان فرماندهي را در 80درصد نگه داشتم و بقيه ستاد را كامل كردم. همينطور توسعه 4هزار پاسگاه را شروع كردم و بعد 20درصد ساختمان فرماندهي را تمام كردم.» وي با اشاره به اينكه گاهي در اتاق بعضي‌ها كه وارد مي‌شوم، از نوع ساختمان حيرت مي‌كنم، تأكيد كرد كه اينها حق‌الناس است و مبارزه با فساد و جلوگيري از ريخت و پاش بايد از همين‌جا شروع شود. به اعتقاد وي اين موضوع هم به شعار نيست و هركجا كه مي‌بينيم اشكال و حرفي وجود دارد، بايد به يكديگر تذكر دهيم.

  • موفقيت دولت، موفقيت همه ماست

شهردار تهران همچنين در بخش ديگري از سخنان خود ضمن گراميداشت هفته دولت و ياد و خاطره شهيدان رجايي، باهنر و تمامي دولتمردان شهيد، اظهار داشت: «براي دولت يازدهم در اين هفته آرزوي موفقيت و گره‌گشايي از كار مردم را داريم. بدون‌شك موفقيت دولت، افتخار همه ماست و اگر كسي پيدا شود كه خداي‌ناكرده از اينكه جايي مشكلي پيدا شود لذت ببرد، حتما اين فرد آدم بخيل و حسودي است. همه ما از صميم قلب بايد براي موفقيت دولت دعا كنيم. از اين‌رو به همه دولتمردان خدا قوت و خسته نباشيد مي‌گوييم.»

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به كاركنان و مديران نمونه شهرداري تهران، گفت: «امروز روز بسيار زيبا و با معنويتي براي شما همكاراني است كه تلاش بيشتري را در خدمت به مردم انجام داديد. البته هيچ وقت اين ادعا را نداريم كه در انتخابمان بي‌عيب و نقص بوديم بلكه ممكن است همكاراني باشند كه گمنام بوده و آنها هم حق چنين جايي را داشته باشند كه از آنها هم به سهم خودمان تشكر مي‌كنيم. بدون شك اگر آنها از قلم و چشم مجموعه مديريتي افتادند، اما هرگز از پيشگاه خدا نمي‌افتند.»

وي همچنين ضمن تبريك ميلاد امام رضا(ع)، به نقل حديثي از ايشان پرداخت و گفت: «خلاصه بيان حضرت در حديث اين است كه اگر مي‌خواهيم در زندگي موفق باشيم بايد 2كار را توأم با هم انجام دهيم و توجه كنيم كه عمل نيك انجام دهيم و هم محب اهل‌بيت(ع) باشيم.» شهردار تهران در ادامه عنوان داشت: «حضرت در روايت ديگري مي‌فرمايند خداوند در روز قيامت اندوه را از قلب كساني بر مي‌دارد كه آنها در دنيا غمخوار مردم هستند و از كار مردم گره‌گشايي مي‌كنند. اين توفيق بزرگي است كه خداوند ما را در جايي قرار داده كه مي‌توانيم از كار مردم گره گشايي كنيم.» وي افزود: «اگر مقام معظم رهبري امسال را سال همدلي و همزباني گذاشتند، اغراق نيست كه بگوييم امسال، سال امام رضا(ع) هم است چراكه حضرت تأكيد بر همدلي دارند؛ مخصوصا در دستگاهي همچون شهرداري تهران كه وظيفه ما خدمت به مردم است.»

شهردار تهران يادآور شد: «ما نبايد رفتار اداري داشته باشيم بلكه ما يك رسالت داريم و اين رسالت ويژه هم كار است. كار به «ما هو» كار، حيات و جوهره انسان‌هاست و رشد و تعالي از مسير كار مي‌گذرد. كار تنها شغل، محل ارتزاق، كسب حقوق و قدرت نيست بلكه حيات بشريت است.»

شهردار تهران با بيان اينكه رسالت ما، كار ما است گفت: «مهم‌ترين مولفه در مديريت جهادي اين است كه كار را رسالت بدانيم. اين افتخار زماني به ارزش تبديل مي‌شود كه خدمت به مردم باشد و زماني در آن گشايش اتفاق مي‌افتد كه در آن بركت باشد. البته كمال و رشد انسان تصادفي و اتفاقي نيست بلكه نيازمند يك برنامه‌ريزي دقيق است كه ريشه در آگاهي و اراده ما دارد.»

  • تعاملات مناسب شهرداري و آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش در‌ مراسم افتتاح نمايشگاه باز باران ضمن تقدير از اقدامات ارزنده شهرداري تهران گفت: يكي از كارهاي خوب شهرداري تهران برگزاري نمايشگاه «ياد يار مهربان» بود كه اين اقدام در تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس كمك شاياني كرد.

علي‌اصغر فاني يكي ديگر از اقدامات خوب مديريت شهري را استفاده از امكانات ورزشي در تجهيز مدارس پايتخت دانست و افزود: پس از اين دو اقدام ارزنده شهرداري تهران، هم‌اكنون شاهد برپايي دومين نمايشگاه باز باران هستيم كه اين اقدام سومين گام مشترك آموزش و پرورش و مديريت شهري پايتخت است. وي آموزش و پرورش را نهادي با بزرگ‌ترين حجم مخاطب دانست و اظهار داشت: شهرداري تهران در مشاركت با آموزش و پرورش كشور الگوي كلانشهرهاي كشور است.

  • ساختمان ميدان سپاه 7طبقه خواهد بود

محمدباقر قاليباف در حاشيه همايش قدرداني از مديران و كارمندان نمونه شهرداري تهران درخصوص آخرين وضعيت ساختمان در حال ساخت ميدان سپاه نيز صحبت كرد. اينطور كه وي اعلام كرد به همين منظور ميان حوزه شهرسازي شهرداري تهران و حوزه حقوقي و مهندسي سپاه توافق صورت گرفته و براساس اين توافق ساختمان مورد نظر ساخته مي‌شود.

به گفته شهردار تهران ارتفاع اين ساختمان با رعايت مباحث مربوط به موضوع ميراث فرهنگي خواهد بود و توافق شد حداكثر 7طبقه باشد. وي با بيان اينكه طراحي آن ۱۶ يا ۱۸ طبقه بود كه اكنون دقيق نمي‌دانم افزود: اما به هر ترتيب مقرر شده 7طبقه روي همكف ساخته شود و اين يعني به اندازه همان ساختمان جلويي كه نزديك به ميدان است. قاليباف اضافه كرد: اگر دقت كرده باشيد ديوار چيني هم در آن طبقات انجام مي‌شود و دوستان سپاه به توافق عمل مي‌كنند؛ البته اين توافق هنوز مرحله نهايي خود را در بخش اداري طي نكرده است. قاليباف ابراز اميدواري كرد‌ مشكل خاصي در اين‌باره پيش نيايد.

کد خبر 305205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha