چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

معاون نظارتی بانک مرکزی از احتمال خروج طرف ونزوئلایی از بانک مشترک ایران و ونزوئلا خبر داده است؛ بانکی که در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا سنگ بنای آن گذاشته شده است.

حميد تهران‌فر در گفت‌وگو با «نسيم» افزود: طرف ونزوئلايي، درمجمع صاحبان سهام و هيأت‌مديره هم شركت نمي‌كندكه بر اين اساس جلسات هم به حدنصاب نمي‌رسد. معاون نظارتي بانك مركزي اعلام داشت كه طرف ونزوئلايي در بانك مشترك ايران و ونزوئلا علاقه‌مند به مشاركت نبوده و اين بانك از سوي طرف ايراني اداره مي‌شود.

داوود بنايي، مديرعامل بانك مشترك ايران و ونزوئلا گفته است كه با توجه به ساختار بانك، بانك توسعه‌اي با 400ميليارد تومان سرمايه توانايي كار جدي نداشته و بايد دست‌كم سرمايه آن به 2ميليارد دلار برسد. مديرعامل بانك مشترك ايران و ونزوئلا، علت ديگر اختلافات موجود بانكي بين بانك مركزي با بانك مشترك را تركيب هيأت مديره 8نفره بانك دانست و اذعان كرد كه در حال حاضر 4نفر از ايران و 4نفر هم از ونزوئلا عضو هيأت مديره اين بانك هستند، درحالي‌كه طبق قانون تجارت بايد تركيب هيأت مديره فرد باشد نه زوج. وي با تأكيد بر اينكه همكاري در زمينه بانكداري با كشور ونزوئلا به‌طور كامل قطع شده است، افزود: استمرار نظام ارزي كنوني در ونزوئلا و نظام بوروكراتيك به شدت براي همكاري بين بانكي 2كشور مشكل ساز است.

کد خبر 305193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha