دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت استان جدایی طلب کوزوو در جنوب صربستان از اتحادیه اروپا خواسته است تا استقلال این استان را به رسمیت بشناسد.

خبرگزاری آلمان از پریشتینا گزارش داد، آگیم چکو، نخست وزیر دولت کوزوو امروز (دوشنبه 12 شهریور) در مرکز این استان گفت که اکثریت جمعیت کوزوو را آلبانیایی ها تشکیل می دهند و این منطقه که تحت قیمومیت سازمان ملل اداره می شود، دیگر نمی تواند منتظر استقلال خود بماند و آمادگی دارد استقلال خود را از صربستان اعلام کند.

وی گفت، باید «فورا» یا حداکثر تا 10 دسامبر درباره وضع آینده کوزوو تصمیم گیری شود. به گفته چکو، تا 10 دسامبر نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه بایست به سازمان ملل گزارشی را درباره راه حل ممکن برای مناقشه کوزوو ارایه کرده باشند.

هفته گذشته مذاکرات جدیدی میان این تروئیکای بین المللی با آلبانیایی تبارهای کوزوو و صرب ها درباره آینده این استان آغاز شد. این استان از سال 1999 میلادی تحت قیمومیت سازمان ملل اداره می شود.

ولفگانگ ایشینگر، دیپلمات آلمانی به عنوان نماینده اتحادیه اروپا امروز مذاکرات فوق العاده را با طرف صربی در بلگراد انجام داد. آلبانیایی‌ها که مورد حمایت آمریکا هستند، خواستار استقلال اند، اما صرب ها با کمک روسیه فقط از اعطای خودمختاری بیشتر به این منطقه حمایت می کنند.

کد خبر 30517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز