چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: از سال ۲۰۱۷ تایرهایی وارد بازار می‌شود که به جهت استفاده از نوعی گیاه در ساخت آن‌ها، تأثیر منفی زیست محیطی بسیار کم‌تری دارند.

تایر گیاهی وارد بازار می‌شود

به گزارش مهر، ایجاد تغییراتی در ساختار قطعات و بخش‌های تشکیل‌دهنده خودرو از جمله روش‌هایی است که به کاهش اثرات منفی آن بر محیط زیست کمک زیادی می‌کند و در این میان تایرها در کانون توجه محققان قرار گرفته‌اند.

بسیاری از شرکت‌های خودروساز و همچنین شرکت‌های متخصص در زمینه طراحی و تولید تایر تلاش می‌کنند که ضمن روی آوردن به طبیعت، محصولاتی روانه بازار کنند که لطمات زیست محیطی کم‌تری به همراه داشته باشند.

به تازگی مهندسان شرکتی در آمریکا موسوم به Cooper بر روی پروژه ساخت تایرهایی کار می‌کنند که ماده اصلی سازنده آن‌ها نوعی گیاه بوته‌ای به نام guayule است. این گیاه بومی آمریکا و مکزیک است.

این شرکت مدعی شده تا سال ۲۰۱۷ به آن سطح از پیشرفت خواهد رسید که تمام بخش‌های تایر را از مواد مشتق شده از این بوته تولید کند!

در این پروژه محققانی از دانشگاه‌های کورنل و کلمسون آمریکا نیز حضور دارند.

این پروژه بخشی از ابتکار عمل ۶.۹ میلیون دلاری توسعه و تحقیقات زیست توده (Biomass) است که وزارتخانه‌های انرژی و کشاورزی آمریکا بر آن نظارت می‌کنند.

استفاده از این گیاه به عنوان منبعی مطمئن جهت جایگزین کردن مواد لاستیکی از چند سال پیش وارد مرحله صنعتی شده و شرکت‌های زیادی از فورد تلاش می‌کنند که از مواد به دست آمده از این گیاه جهت ساخت بخش‌هایی از محصولاتشان استفاده کنند.

کد خبر 305115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha