دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: با نزدیک شدن به شش ماهه‌ی دوم سال، پیش‌بینی اکران این مقطع حائز اهمیت است؛ مقطعی که برخی پیش‌بینی می‌کنند به دلیل اکران فیلم‌های پرفروش در نیمه‌ی اول سال،وضعیت را برای گیشه سینما در نیمه‌ی دوم سال سخت می‌کند.

به گزارش ايسنا؛ علی سرتیپی تهیه‌کننده‌ی سینما و مدیرعامل موسسه پخش فیلم «فیلمیران»، با اشاره به اکران فیلم «محمد» (ص) ساخته‌ی مجید مجیدی که از اوایل شهریور ماه نمایشش شروع می‌شود و عمده فروش آن در نیمه‌ی دوم سال خواهد بود و همچنین فیلم های دیگری مانند «ناهید»، «چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه» و همچنین تعدادی فیلم‌ باقی‌مانده از جشنواره‌ی فیلم فجر سال گذشته برای نیمه‌ی دوم سال هم، شرایط مشابهی با 6 ماهه‌ی اول سال را پیش‌بینی می‌کند.

حبیب اسماعیلی، تهیه کننده‌ی سینما هم از افرادی است که به نیمه‌ی دوم سال همچنان خوشبین است و می‌گوید: برخلاف بحث‌هایی که این سال‌ها در مورد کم رونقی گیشه‌ی پاییز و زمستان گفته می‌شود، در زمان گذشته فصل پاییز را فصل جان تازه گرفتن گیشه به سبب اتمام تعطیلات تابستانی و بازگشت خانواده‌ها از سفر می‌دانستند.

او در ادامه به فروش خوب فیلم‌ها در 6 ماهه‌ی دوم سال گذشته اشاره می‌کند و معتقد است که گیشه امسال در 6 ماهه‌ی دوم هم به دلیل فیلم‌های مطرح در نوبت اکران، مانند «محمد» مجید مجیدی، «شیفت شب» نیکی کریمی، «مرگ ماهی» روح الله حجازی و ... پر رونق خواهد شد.

محمد قاصد اشرفی مدیر سینما ماندانا و رئیس انجمن سینماداران، بهبود وضعیت سینما را مرتبط با وضعیت سیاسی کشور می‌داند و پیش‌بینی می‌کند که وضعیت سینما در 6ماهه‌ی دوم سال متفاوت با نیمه‌ی اول نیست.

این سینمادار با اظهار امیدواری برای بهتر شدن وضعیت گیشه‌ می‌گوید که ممکن است به دلیل توافق اخیر ایران با گروه 5+1 ،شادابی و نشاطی در جامعه حاصل شود که استقبال بیشتر مردم از فیلم‌ها را منجر شود.

اشرفی همچنین معتقد است: اکران فیلم «محمد» و برطرف شدن موانع فیلم «رستاخیز» و همچنین پایان تابستان و دوران گرما نیز تاثیر مثبتی در بهتر شدن وضعیت گیشه می‌گذارد.

اما در این میان رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی، نظر متفاوتی درباره‌ی این مسئله دارد و می‌گوید امیدی به گیشه‌ی سینما در 6 ماهه‌ی دوم نیست که مانند نیمه‌ی اول سال فروش داشته باشد.

او البته این مساله را چیز جدیدی نمی‌داند و می‌گوید: با نگاهی به گذشته، در می‌یابیم که نیمه‌ی اول سال به دلیل اکران نوروزی و اکران تابستانی، گیشه‌ی سینما همیشه فروش بهتری از باقی سال داشته‌اند.

سعیدی‌پور همچنین با تاکید بر تفاوت وضعیت فروش سینماها در دو نیمه‌ی سال، معتقد است که نیمه‌ی اول سال زمان فروش است و نیمه‌ی دوم زمان مدیریت گیشه‌ی سینما!

این سینمادار اکران فیلم‌های خارجی و سه‌بعدی، افزایش سانس‌های فوق‌العاده و یا بیشتر کردن روزهایی که سینماها بلیت نیم‌بها دارند را راهکارهایی برای کمک به سینما، رهایی از رکود گیشه در نیمه‌ی دوم سال و کشاندن مردم به سینماها می‌داند.

داریوش بابائیان مدیرعامل شرکت پخش «شکوفا فیلم»، از دیگر افرادی است که افت صد درصدی گیشه را در نیمه‌ی دوم سال پیش‌بینی می‌کند.

او باز شدن مدارس و در پیش بودن ماه‌های عزاداری محرم و صفر را از دلایل کاهش استقبال مخاطب در نیمه‌ی دوم سال، عنوان می‌کند.

بابائیان معتقد است که در روزهای پس از ایام عزاداری تا جشنواره‌ی فیلم فجر، فرصت مناسبی برای نمایش فیلم‌های خوب در نوبت اکران وجود دارد.

او همچنین در مورد اینکه اکران‌ها با زمان‌بندی درست صورت گیرد و مانند سال‌های گذشته فیلم‌سوزی نشود، اظهار امیدواری کرد.

کد خبر 304890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha