مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان ناسا و موسسه تحقیقاتی جنوب غربی در سن آنتونیو، تگزاس، ماموریت ساخت میکرو ماهواره برای پیش‌بینی توفان را شروع کردند.

پروژه ناسا برای پیش‌بینی توفان

به گزارش ایرنا، این پروژه در این هفته در تگزاس، دقیقا 10 سال پس از توفان کاترینا، آغاز شده و هدف اصلی آن پیش‌بینی توفان است.

شروع پروژه، ساخت اولین میکروماهواره ناسا از ماموریت CYGNSS است. قرار است برای این پروژه، هشت میکرو ماهواره تولید شود.

این میکرو ماهواره‌ها با اندازه‌گیری باد سطح اقیانوس و چند فاکتور دیگر، قادر به پیش‌بینی توفان هستند.

این ماموریت به محققان این اختیار را می‌دهد که با بررسی هسته داخلی توفان از فضا و سیگنال‌های مستقیم و معکوس ماهواره‌های جی پی اس کنونی، سرعت باد و آهنگ و شدت توفان را پیش‌بینی کنند.

با ترکیب سیستم CYGNSS و GPS می‌توان سرعت باد را در کل مناطق استوایی هر چند ساعت یکبار کنترل کرد؛ در حالی که با استفاده از هریک از این سیستم‌ها به تنهایی، بررسی سرعت باد هر چند روز یک بار امکان‌پذیر است.

در اوایل تابستان سال جاری، ماموریت CYGNSS دو مرحله مقدماتی که شفاف‌سازی روش ادغام و تست و آماده‌سازی میکرو ماهواه‌ها برای پرواز بود را پشت سر گذاشت. این مرحله نقطه عطف بزرگی برای طراحی و برنامه‌ریزی دقیق ماموریت محسوب می‌شود. ادغام این میکرو ماهواره با هفت مورد باقی‌مانده از چند هفته دیگر آغاز می‌شود. قرار است این میکرو ماهواره‌ها به مدار نزدیک به زمین ارسال شوند.

کد خبر 304745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha