همشهری‌‌آنلاین: پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انتشار سلسله کتاب‌های افسانه شناسی و همچنین دایره‌المعارف اقوام ایرانی (سیستان و بلوچستان) را در دستور کاردارد.

انتشار سلسله کتاب‌های افسانه شناسی و دایره المعارف اقوام ایرانی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری علیرضا حسن‌زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی با اعلام این خبر تصریح کرد که دائره المعارف اقوام ایرانی (استان سیستان و بلوچستان) که حاصل تحقیق و نگارش دکتر موسی محمود زهی است در ابتدای سال 1394 به پایان رسید.

وی افزود: دائره المعارف یاد شده سعی دارد تا جلوه‌های مهم و کلیدی فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان را معرفی و تبیین کند.
به گفته حسن زاده در این دائره المعارف موضوعاتی همچون، غذا، پوشاک، روایت‌های محلی زیرساخت گردشگری، زبان و ... در استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی و اشاره قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده مردم شناسی در تلاش است تا این دایره المعارف را به زودی منتشر کند.

به گزارش خبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری (richt.ir) رییس پژوهشکده مردم شناسی همچنین از انتشار سلسله کتاب‌های افسانه شناسی توسط این پژوهشکده خبر داد.

حسن زاده گفت: کتاب تحلیل افسانه سنگ صبور اثر کارن میلر به دو زبان فارسی و انگلیسی و کتاب افسانه‌های جهان زیرین اثر تعدادی از پژوهشگران افسانه و اسطوره به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود.

به گفته او کتاب تحلیل افسانه جهان تیغ اثر مریم نعمت طاووسی، کتاب تحلیل افسانه نارنج و ترنجاز محمد حسین باجلان فرخی و کتاب کودکان و جهان افسانه از علیرضا حسن‌زاده نیز در قالب سلسله کتاب‌های افسانه شناسی در سال 1394 منتشر می شود.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد که کتاب‌هایی نیز در قالب مجموعه مقالات با همکاری نویسندگان و محققان حوزه‌های مختلف از سوی این پژوهشکده منتشر خواهد شد.

کد خبر 304681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha