شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مجمود طلوعی یکم آبان‌ ۱۳۰۹ به دنیا آمد. او بعد از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه به کار روزنامه‌نگاری پرداخت و توانست پله‌های این پیشه را تا سردبیری نشریه خواندنی‌ها طی کند.

روزنامه‌نگار و مورخ تاریخ سیاست ایران و جهان که سال‌ها سردبیر مجله خواندنی‌ها بود، آثار زیادی به ویژه در حوزه تاریخ معاصر ایران و دوره پهلوی، از خود به جای گذاشته که از آن جمله می‌توان به «فرهنگ جامع سیاسی از طاوس تا فرح»، «جای پای زن در مسیر تاریخ معاصر ایران»، «مصدق در پیشگاه تاریخ»، «زن بر سریر قدرت»، «هفت پادشاه» (۲ جلد)، «پدر و پسر؛ ناگفته‌ها از زندگی و روزگار پهلوی‌ها»، «زیبای تنها؛ سرنوشت ثریا»، «بازیگران عصر پهلوی از فروغی تا فردوست» (۲ جلد)، «آئینه تاریخ، حدیث نیک و بد»، «از لنین تا پوتین (ویرایش قدیم با نام از لنین تا گورباچف)»، «خواندنی‌های تاریخی»، «داستان انقلاب»، «روزی که جهان دگرگون شد»، «آفت جهانی، از تزار تا شاه»، «چهره‌ها و یادها»، «تاریخ و تصویر»، «تهران در آيينه زمان» و«غول‌های قرن» و... اشاره کرد.

عمده کتاب‌های او از سوی انتشارات علمی و علم به بازار کتاب عرضه شده است.

او روز پنج شنبه ۳۱ مردادماه سال ۱۳۹۴ در حالی که از عرض خیابان عبور میکرد با موتور سواری تصادف کرد و به شدت مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

کد خبر 304670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha