همشهری آنلاین: مراسم افتتاح مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

حرم امام رضا (ع)

به گزارش رسا، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم افتتاح مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)، گفت: ایشان می‌فرمایند که حسن ظن به خداوند داشته باشید و هر که حسن ظن داشته باشد خدواند در بین ظن و گمان او خواهد بود.

وی افزود: مرحوم علامه طباطبائی می‌فرمایند انسان در این عالم به همه چیز غافل است و تنها از یاد خودش غفلت نمی‌کند اما خدا می‌خواهد انسان به اطراف خود توجه کند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: امسال سیزدهمن جشنواره رضوی در دهه کرامت برگزار می‌شود؛ بخش بین‌الملل جشنواره رضوی از سال 88 آغاز شده است و از 21 نفر از خادمان رضوی ادوار گذشته برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

ترکمان اظهار داشت: در گذشته جشنواره رضوی تنها در هشت کشور برگزار می‌شد اما امروز در بیش از 79 کشور دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمانان شرکت‌کننده در جشنواره رضوی از کشورهای مختلف هستند، بیان کرد: نخستین بار بخش بین‌الملل این جشنواره در تهران برگزار می‌شود و این جریان تداوم می‌یابد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته بخش بین‌الملل در دل جشنوارهای رضوی برگزار می‌شد كه از این پس به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال چند نشریه به نام امام رضا (ع) تخصص یافته است و کتاب‌های ترجمه شده و 20 فیلم مستند نیز به جشنواره ارسال شده است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنين از برگزاري مراسم تکریم بانوان خادم رضوی خبر داد.

ترکمان با ابراز تاسف از ارتحال آیت‌الله آصفی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، گفت: ایشان از خادمان رضوی بودند که به رحمت خدا رفت و قرار بود در این مراسم از ایشان تجلیل شود.

کد خبر 304649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha