همشهری آنلاین: وزیر خارجه انگلیس که برای شرکت در بازگشایی سفارت این کشور در تهران روز یک شنبه-اول شهریور ماه-به تهران سفر می‌کند روز دوشنبه-۲ شهریور- با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار می‌کند.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران که یک‌شنبه- اول شهريورماه- با حضور وزیر خارجه این کشور اروپایی انجام می‌شود، سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس نیز فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

در این مراسم که در لندن برگزار خواهد شد علاوه بر تعدادی از مقامات وزارت خارجه انگلیس، از طرف جمهوری اسلامی ایران نیز محمد حسن حبیب‌ الله زاده کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس و همچنین مهدی دانش یزدی معاون اداری و مالی وزارت خارجه حضور خواهند داشت.

حدود 4 سال پیش در پی حضور تعدادی از دانشجویان در سفارت انگلیس سفارت‌خانه‌های دو کشور در تهران و لندن تعطیل شدند و اکنون یک ماه بعد از توافق وین و با مذاکراتی که پیش از این صورت گرفته سفارت‌خانه‌های دو کشور کار خود را مجددا آغاز خواهند کرد.

همچنین بعد از 12 سال اولین وزیر خارجه انگلیس به تهران سفر خواهد کرد و او غیر از حضور در مراسم بازگشایی سفارت انگلیس در تهران با تعدادی از مقامات کشورمان از جمله همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

کد خبر 304627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha