همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه کشورمان سفر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران و بازگشایی سفارت بریتانیا در روز یکشنبه را تأیید کرد.

تسنیم نوشت: یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به گزارش‌های خبری منتشره در خصوص سفر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران؛ سفر آقای هاموند وزیر خارجه انگلیس به تهران در یکشنبه آینده و بازگشایی سفارت این کشور طی این سفر را تأیید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی و روزنامه العربی الجدید چاپ لندن و همچنین روزنامه گاردین به‌نقل از منابع انگلیسی آگاه نوشتند که انگلیس روز یکشنبه سفارت خود در تهران را بازگشایی می‌کند.

بر اساس این گزارش هاموند را شماری از مقامات بازرگانی و تجاری، سایمون گس مدیر سیاسی وزارت خارجه و سفیر سابق انگلیس در تهران در سفر به ایران همراهی می‌کنند. گس یکی از اعضای تیم ارشد مذاکره کننده انگلیس در گروه 1+5 بود.

محمدحسن حبیب‌الله‌زاده کاردار جمهوری اسلامی ایران پیش از این در جمع خبرنگاران روزنامه ایندیپندنت در لندن گفته بود: مذاکرات دوجانبه با مقامات انگلستان برای بازگشایی سفارت‌های دو کشور در جریان است و با نهایی شدن آن شاهد فعالیت کامل نمایندگی های دو کشور خواهیم بود.

فیلیپ هاموند در ماه جولای گذشته بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در ژنو ابراز امیدواری کرده بود که سفارت لندن در تهران در سال جاری بازگشایی شود.

کد خبر 304550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha