۴ همکلاسی دور هم جمع شدند و یک گروه وایبری راه انداختند تا در آنجا نقشه سرقت‌های خود را طراحی کنند.

متهمان

اعضاي اين باند كه همگي 19ساله هستند در كمتر از 6‌ماه، 77سرقت منزل و كيف‌قاپي در كارنامه خود به ثبت رساندند.فروردين‌ماه سال‌جاري وقتي مردي همراه خانواده‌اش به سفر نوروزي رفت خبر نداشت كه دزدان نقشه كشيده‌اند تا به خانه او دستبرد بزنند. وي وقتي برگشت و با سرقت ميليوني طلا و جواهرات همسر و دخترش روبه‌رو شد، ماجرا را به پليس شهرستان پاكدشت گزارش كرد.

با اين شكايت تيمي از مأموران راهي محل سرقت شدند و دريافتند كه دزدان با شكستن شيشه بالكن خودشان را به داخل خانه رسانده و دست به سرقت‌ زده‌اند. درحالي‌كه كارآگاهان زيرنظر سرهنگ آدينه‌وند، فرمانده انتظامي پاكدشت تحقيقات براي شناسايي دزدان را شروع كرده بودند چند شكايت ديگر هم پيش روي تيم تحقيق قرار گرفت. شكايت‌‌هايي مشابه كه نشان مي‌داد سارقان به‌صورت سريالي به خانه‌ها دستبرد مي‌زدند. اظهارات مالباخته‌ها نشان مي‌داد كه دزدان پس از شناسايي خانه‌هاي خالي با شگردهاي مختلفي همچون تخريب قفل در ورودي، شكستن پنجره‌ بالكن و پريدن از ديوار وارد خانه‌ها شده و همه اموال باارزش و كم حجم را سرقت مي‌كنند.

  • يك سرنخ

هرچند در ابتدا تصور مي‌شد كه سرقت‌ها از سوي يك باند سابقه‌دار انجام مي‌شوند اما شكايت آخرين مالباخته سرنخ مهمي از دزدان در اختيار پليس قرار داد كه نشان مي‌‌داد سارقان چند جوان كم سن وسال هستند. بررسي‌ها نشان مي‌‌داد كه ساختمان مجاور خانه مالباخته مجهز به دوربين مداربسته بوده و مأموران توانستند با بررسي تصاوير ضبط شده، تصويري از يكي از سارقان كه چند جوان كم سن و سال بودند به‌دست آورند. مأموران در ادامه و با بررسي‌هاي اطلاعاتي توانستند يكي از آنها را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير كنند.

  • قرار صوري

سارق جوان در همان بازجويي‌هاي اوليه به سرقت‌هاي سريالي اعتراف كرد و گفت كه با 3نفر از دوستانش كه با آنها همكلاسي بوده نقشه سرقت‌ها را كشيده‌اند.سارق 19ساله گفت: چند‌ماه قبل با 3نفر از دوستانم دور هم جمع شديم و تصميم گرفتيم يك گروه سرقت راه‌اندازي كنيم. براي اينكه راحت با هم درارتباط باشيم يك گروه وايبري راه انداختيم و نقشه‌هايمان را در آنجا هماهنگ مي‌كرديم.

وي ادامه داد: به جز سرقت از منازل، سوار بر موتور مي‌شديم و در قالب گروه‌هاي 2 يا 3نفره دست به كيف‌قاپي و موبايل قاپي نيز مي‌زديم. هر 4نفرمان نخستين‌باري بود كه دست به خلاف مي‌زديم و سابقه‌ نداشتيم. انگيزه ما از سرقت، به‌دست آوردن پول بود. چون همه ما بيكار بوديم و وضع مالي خانواده‌هايمان چندان مناسب نبود. پس از سرقت اول دزدي برايمان عادي شد و بعد از آن براي‌مان شبيه تفريح و سرگرمي شده بود.

به‌دنبال اعترافات اين جوان سارق، مأموران نقشه‌اي زيركانه براي دستگيري همدستانش كشيدند. طبق اين نقشه، جوان دستگير شده در گروه وايبري از نقشه‌ سرقتي ديگر نوشت و از همدستانش خواست همگي در پاركي در پاكدشت دور هم جمع شوند. 23مردادماه 3همدست او از همه جا بي‌خبر در پارك حاضر شدند تا نقشه سرقت بعدي را عملي كنند كه در دام پليس گرفتار و دستگير شدند.
به گزارش همشهري، اعضاي اين باند در بازجويي به 77فقره سرقت كه 54مورد آن سرقت منزل و 23فقره آن كيف‌قاپي و موبايل‌قاپي بود، اقرار كردند. پس از آن سارقان براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران پليس پاكدشت قرار گرفتند.

کد خبر 304568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha