همشهری آنلاین: پرشمارگان ترین نشریه اقتصادی ایتالیا پیش بینی کرد تولیدات نفت خام ایران در ۵ سال اینده به بیش از پنج میلیون و نیم بشکه افزایش خواهد یافت.

oil

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم، روزنامه «ایل سوله ونتی کواترو اوره» در گزارشی با عنوان « بازگشت ایران» نوشت: با وجودیکه ایران مانند عراق برای استخراج نفت خود از فناوری های نوین برخوردار نیست اما حتی بدون داشتن فناوری پیشرفته و بدون بهره برداری از میادین جدید نفتی نیز قادر است تولیدات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این نشریه همچنین با این ادعا که بازگشت کامل ایران به بازار جهانی نفت پیامدهای مختلفی به همراه خواهد داشت می‌نویسد: کشورهای تولید کننده نفت، بر این باورند که بازگشت تهران به صحنه تولید در بدترین زمان ممکن صورت می گیرد. تولید جهانی نفت نه تنها رو به کاهش نگذاشته، بلکه رو به افزایش است. روزنامه ایتالیالیی با تاکید بر این که ایران یکی از غنی ترین کشورهای جهان از نظر گاز طبیعی است و تولیدات متان آن در حال حاضر بیش از 200 میلیارد متر مکعب یعنی بیش از دو برابر مصرف ایتالیا است می نویسد: ایران در صورت استفاده از سرمایه گذاریهای خارجی و فناوریهای پیشرفته و زیرساختارهای مناسب در صنعت گاز خود، تولیدات خود را در این زمینه به صورت قابل توجهی افزایش خواهد داد.

ایل سوله ونتی کواترو اوره در ادامه گزارش خود با تاکید بر این که در ایران نوع جدید قراردادهای نفتی می‌تواند برای شرکت‌های خارجی بسیار جذاب باشد نوشت: شرکتهای اروپایی و آسیایی از ماه ها پیش در تهران به حالت آماده باش قرار دارند تا پس از برداشته شدن کامل تحریمها، کار با ایران را آغاز کنند.

کد خبر 304512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha