چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ماهنامه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی دنیای قلم از خردادماه ۱۳۹۳ به مدیرمسئولی عذرا فراهانی و سردبیری مهدی شفیعی با رویکرد میان‌رشته‌ای فعالیت خود را آغاز کرده ‌است.

دهمین شماره ماهنامه دنیای قلم

این ماهنامه هنرمندان، دانشجویان، جوانان و علاقه‌مندان به حوزه‌های فرهنگ، هنر، سیاست و اقتصاد را مخاطب قرار می‌دهد. دهمینشماره دنیای قلم با 96صفحه رنگی،به قیمت 5000تومانروی دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفته ‌است.

در این شماره آثار و گفتاری ازعباس عبدی (فعال سیاسی)، علی‌اکبر قاضی‌زاده (روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه)، صالح نیکبخت (حقوقدان)، اکرم مصوری‌منش (مدیرعامل موسسه مطالعات و تحقیقات زنان)، امیر قادری (منتقد سینما)، علی‌اکبر امینی (دکترای علوم سیاسی و استاد دانشگاه)، ژیلا رسام عرب‌زاده (مدیر بنیاد فرش عرب‌زاده)‌، حسن الماسی (مدیر پژوهشکده گردشگری)، کامبیز نوروزی (حقوقدان)، ولی‌اله شجاع‌پوریان (عضو شورای اسلامی شهر تهران)، بدرالسادات مفیدی (روزنامه‌نگار)‌، مهرداد خدیر (روزنامه‌نگار) و ...منتشرشده است.

دنیای قلم در دهمین شماره خود نگاهی دارد به آینده سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران، پس از لغو تحریم‌ها. در این شماره،عباس عبدی از نقش اصلاح‌طلبان در ایجاد هم‌گرایی می‌گوید؛ صالح نیکبخت ارتباط علم حقوق با دیگر علوم را شرح می‌دهد؛ اکرم مصوری منش، علل حضور کمرنگ زنان در مراجع تصمیم‌گیری را بیان می‌کند؛ امیر قادری تأثیر تحریم‌های داخلی بر سینمای ایران را بررسی می‌کند، علی‌اکبر امینی از افول ادبیات سیاسی ایران می‌گوید و حسن الماسی، صنعت گردشگری ایران را آسیب‌شناسی می‌کند.

همچنین بخش «چهره‌ها» که به‌تازگی جایش را در صفحات دنیای قلم باز کرده است؛ اولین ویژه‌نامه خود را به علی‌اکبر قاضی‌زاده، از پیشکسوتان روزنامه‌نگاری، اختصاص داده است که در این بخش،دیگران درباره او نوشته‌اند و همچنین گفت‌وگویی درخصوص تفاوت روزنامه‌نگاری در گذشته و امروز با وی صورت گرفته است.

برای تهیه ماهنامه دنیای قلم می‌توانید به دکه‌های مطبوعاتی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 66490578-021 تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 304481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha