همشهری آنلاین: وزیر بهداشت یکی از معضلات حوزه آموزش در دانشگاه‌ها را دخالت برخی از مجموعه‌های غیرمرتبط دانست و گفت: وجود دانشکده‌های پزشکی در مناطقی که حتی بیمارستان ندارند به خاطر فشارهای سیاسی در سالیان گذشته بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در نشست با دانشجویان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خاطرنشان كرد: متاسفانه اداره دانشگاه‌ها صرفا با دانشگاهیان نبوده و دخالت در امر آموزش موجب بروز مشکلات در این حوزه می‌شود.

دکتر هاشمی در ادامه با تاکید بر عدم گسترش بی‌رویه دانشکده‌های پزشکی، افزود: گسترش بی‌رویه دانشکده‌های پزشکی باعث شد تا در تربیت و آموزش گروه پزشکی با مشکلاتی روبرو شویم.

وزیر بهداشت همچنین تصویب سند آمایش سرزمینی را موجب پذيرش دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس نیازهای خود و منطقه دانشجو دانست و خاطرنشان كرد: همان‌گونه که از ابتدای مسئولیت خود تا به حال بر تقویت کیفیت آموزش و نه گسترش بی‌رویه مراکز آموزشی تاکید داشته و دارم، بر اساس این سند نیز اجازه نخواهیم داد حتی یک دانشکده پزشکی بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها در کشور ایجاد شود.

وي افزود: عدم توجه و سرمایه‌گذاری در بخش درمان باعث شد تا بیمارستان‌های آموزشی به سمت بیمارستان‌های درمانی بروند که خود این مسئله باعث بروز مشکلاتی در آموزش گروه‌های مختلف پزشکی است.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 12 بیمارستان آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و 17 بیمارستان آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به کمبود بیمارستان و تخت بیمارستانی در شهر تهران، بیمارستان‌هایی که باید در حوزه آموزش فعال باشند برای درمان بیماران استفاده می‌شوند.

  • انتقاد از پذيرش رانتي در دانشگاه‌هاي خودگردان در گذشته

وزير بهداشت در بخش ديگر از سخنانش، هدف از راه‌اندازی دانشگاه‌های خودگردان را جلوگیری از مهاجرت متقاضيان ادامه تحصيل دانست و گفت: در حال حاضر پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های خودگردان تنها از طریق کنکور صورت می‌گیرد. ممکن است در گذشته و در برخی موارد پذیرش در این دانشگاه‌ها با رانت‌هایی همراه بود اما خوشبختانه این موضوع در حال حاضر در پذیرش این دانشجویان وجود ندارد و تاکید وزارت بهداشت بر توانایی‌های علمی دانشجو است.

وی با بيان اينكه سطح علمی دانشجویان پرديس‌هاي خودگردان با دانشجويان روزانه تفاوت چندانی ندارد، تصريح كرد: امسال پایین‌ترین رتبه قبول شده در دانشگاه خودگردان 2 هزار و 400 بوده است و رتبه‌های بالاتر از آن نتوانستند در این دانشگاه‌ها قبول شوند.

  • توصيه وزير بهداشت براي قرارگيري اداره خوابگاه‌ها بر عهده خود دانشجو

دکتر هاشمی همچنين به عدم سطحی‌نگری به مسائل جوانان تاکید کرد و با توصيه به قرار دادن اداره خوابگاه‌هاي دانشجويي بر عهده دانشجويان، گفت: به منظور اصلاح مسائل فرهنگی حتی می‌توان اداره خوابگاه‌های دانشجویی را به دست خود دانشجویان سپرد تا که خود دانشجویان برای اداره خوابگاه تصمیم بگیرند.

  • حمايت وزير بهداشت از شوراهاي صنفي دانشجويي

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن تشکیل شورای صنفی دانشجویی گفت: لازم است در این نوع امور به دانشجو اعتماد شود و کارها را به عهده دانشجو بسپاریم. چرا که دانشجویان تاثیرگذار زیادی هستند که می‌توانند دانشجویان دیگر را در هر زمینه‌ای متقاعد کنند.

کد خبر 304461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha