چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم زندگی «جین آستین» رمان‌نویس معروف انگلیسی در یک پروژه جدید سینمایی با عنوان «جین کنار دریا» ساخته می‌شود.

جین آستین

به گزارش ايسنا؛ ، فیلم رمانتیک کمدی «جین کنار دریا» به روابط مهم در زندگی «جین آستین» و تاثیر آن‌ها بر آثار عمده او می‌پردازد و قرار است ترکیبی از صحنه‌های زندگی این نویسنده و همچنین تصاویری از کتاب‌هایش باشد.

به گزارش گاردین، موضوع زندگی این رمان‌نویس سرشناس پیش‌تر در فیلم «جین شدن» در سال 2007 با بازی «آن هاتاوی» در نقش اصلی به سینما آمده بود که البته خیلی نتوانست نظر منتقدان سینمایی را جلب کند.

تاکنون فیلم‌های موفقی نیز بر اساس آثار «جین آستین» ساخته شده است که معروف‌ترین آن‌ها فیلم «غرور و تعصب» به کارگردانی «جو رایت» است که برای «کایرا نایتلی» به عنوان بازیگر نقش اصلی یک نامزدی اسکار به همراه داشت.

«جین آستین» نویسنده‌ انگلیسی است که روز شانزدهم دسامبر سال 1775 به ‌دنیا آمد. آثار او ادبیات غرب را بسیار مورد تأثیر قرار داده ‌است. شناخت آستین از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرد. او از سال 1811 تا 1816، با نگارش چهار رمان ‌«عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، ‌«منسفیلد پارک» و «اما» اعتبار یک نویسنده‌ شناخته‌شده را به ‌دست آورد.

آستین که هیچ‌گاه ازدواج نکرد، دو رمان دیگر به نام‌های «کلیسای نورث‌انگر» و «ترغیب» نیز نوشت که هر دو در سال 1818 پس از مرگش به چاپ رسیدند. او کار نگارش اثری دیگر با عنوان «سندیشن» را نیز آغاز کرد،‌ اما عمرش به اتمام آن کفاف نداد.

کد خبر 304453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha