همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی والیبال فرمول لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد که این رقابت‌ها با حضور ۲۴ تیم در دو سطح یک و دو برگزار خواهد شد.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، اجلاس دپارتمان لیگ جهانی والیبال از روز سه‌شنبه (27 مرداد) در مقر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در سوئیس با حضور کشورهای شرکت‌کننده و مقامات و مسئولین مربوطه برگزار شد كه آنها در نحوه برگزاری این مسابقات در سال آینده بحث و بررسی کردند. در اين جلسه فرمول‌بندی و گروه‌بندی جدید در لیگ جهانی 2016 تصویب شد.

پس از افزایش تیم‌های شرکت کننده از 28 به 32 تیم در سال گذشته، فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت تا قالب جدیدی از لیگ جهانی را در 2016 به نمایش بگذارد و با فشرده کردن برنامه به مسابقات هیجان بیشتری ببخشد. این قالب جدید تحت تاثیر المپیک ریو 2016 برنامه‌ریزی شده است تا تیم‌های شرکت‌کننده در المپیک نیز بتوانند راحت‌تر خود را آماده کنند. این قالب جدید شامل دو دسته 12 تیمی است که مسابقات تنها در 5 هفته از تاریخ 17 جون تا 17 جولای (28 خرداد تا 27 تیر ماه 1395) برگزار خواهد شد.

بر اساس تصمیم این دپارتمان، لیگ جهانی والیبال در سال آینده در سه سطح و با حضور 24 تیم در سطح یک و دو برگزار خواهد شد که اسامی تیم‌های شرکت کننده در هر سطح به قرار زیر است:

سطح یک: فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان

سطح دو: هلند، پرتغال، ترکیه ، اسلواکی، ژاپن، کره جنوبی، فنلاند، کوبا، کانادا، چین، مصر و جموری چک


12 تیم سطح یک لیگ جهانی در سه هفته دور مقدماتی به گروه‌های متفاوت تقسیم می‌شوند، به گونه‌ای که تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست با تیم‌های برزیل، آمریکا و آرژانتین هم‌گروه است و در برزیل به مصاف این تیم‌ها می رود.

تيم کشورمان در هفته دوم با تیم های صربستان، بلغارستان و برزیل هم‌گروه است که در صربستان به مصاف آنان مي‌رود و در هفته سوم این رقابت‌ها در تهران میزبان است و با تیم‌های ایتالیا، صربستان و آرژانتین ديدار مي‌كند.

گروه‌بندی تیم‌ها و زمان برگزاری مسابقات سطح یک به قرار زیر است:

هفته نخست: 27 تا 29 خرداد ماه

گروه A - میزبان استرالیا: استرالیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک

گروه B - میزبان برزیل: برزیل، ایران، آمریکا، آرژانتین

گروه C - میزبان روسیه: روسیه، صربستان، بلغارستان، لهستان

هفته دوم: 3 تا 5 تیر ماه

گروه D - میزبان لهستان: لهستان، روسیه، آرژانتین، فرانسه

گروهE - میزبان ایتالیا: ایتالیا، آمریکا، استرالیا، بلژیک

گروهF - میزبان صربستان: صربستان، ایران، بلغارستان، برزیل

هفته سوم: 10 تا 12 تیر ماه

گروه G - میزبان فرانسه: فرانسه، بلژیک، برزیل، لهستان

گروه H - میزبان آمریکا: آمریکا، بلغارستان، روسیه، استرالیا

گروه I- میزبان ایران: ایران، ایتالیا، صربستان، آرژانتین

یکی از دلایل فدراسیون جهانی والیبال برای اینگونه برنامه‌ریزی لیگ جهانی در سال 2016 برگزاری المپیک سال 2016 در برزیل است و FIVB تلاش دارد لیگ جهانی را در سال 2016 در کوتاه‌ترین فرصت ممکن به پایان برساند.

لیگ جهانی 2016 در 3 سطح برگزار می‌شود که هنوز برای سطح سوم تصمیم‌گیری نشده است.

مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی 2016 در دسته‌های اول و دوم در 3 هفته از 17 جون تا 3 جولای (27 خرداد تا 12 تیر) برگزار خواهد شد. مرحله فینال گروه دوم در تاریخ 9 تا 10 جولای (18 و 19 تیر) انجام می‌شود و فینالیست‌های گروه اول از تاریخ 13 تا 17 جولای (22 تا 26 تیر) به رقابت می‌پردازند. همچنین رقابت‌های گروه سوم در 2 هفته انجام می‌شود و 1 تا 3 جولای تاریخ فینال این گروه خواهد بود.

کد خبر 304419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha