چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: کمیته داوران فدراسیون فوتبال روز گذشته اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر را اعلام کرد و نکته مهم در این هفته، بازگشت علیرضا فغانی، داور جنجالی دیدار فصل گذشته تراکتورسازی و نفت تهران خواهد بود.

علیرضا فغانی، داور فوتبال

هواداران تراكتورسازي هنوز هم خاطره بدي از اين داور در ذهن دارند. آنها معتقدند كه فغاني در آن مسابقه معروف به سود نفت سوت زد و با اخراج آندرانيك تيموريان، يكي از عوامل از دست رفتن قهرماني تراكتور بود.فغاني بعد از آن مسابقه شديدا تحت فشار قرار گرفت و طبيعي بود كه براي مدتي از ميادين داوري دور باشد. فغاني البته اعتقاد داشت كه قرباني اتفاقات عجيب تبريز شده است و نبايد چنين برخوردي با او صورت مي‌گرفت.فغاني حالا بعد از چند‌ماه دوباره در ليگ ايران قضاوت خواهد كرد، آن هم در ديدار حساس پرسپوليس و ذوب‌آهن. كميته داوران مشابه اين تصميم را هم در مورد محسن قهرماني گرفته بود و اين داور مشهدي بعد از23ماه دوري، قضاوت ديدار حساس سپاهان و ذوب‌آهن را بر‌عهده گرفت.

هوشنگ نصيرزاده، كارشناس داوري فوتبال ايران در رابطه با بخشش فغاني براي داوري در ليگ برتر مي‌گويد:«فغاني داور اول فوتبال ايران است و حضورش مطمئنا به سود جامعه داوري است. در حال حاضر داوران جوان در ليگ زياد شده‌اند و حضور باتجربه‌هايي مانند فغاني بسيار به‌كار مي‌آيد.»

  • واكنش كفاشيان

علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال هم از اهميت داوري‌ها در ليگ پانزدهم حرف مي‌زند.او مي‌گويد:«در جلسه هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال، رئيس كميته داوران حضور داشت و به اصفهانيان گفتيم نسبت به بازي‌ها حساس‌تر باشد چرا كه اخيرا اشتباهاتي از داوران رخ داده و در بازي‌ها تأثير گذاشته و همين نتايج باعث به خطر افتادن جايگاه تيم‌ها شده است. باشگاه‌ها هم اين اشتباه‌ها را منعكس كرده‌اند. به‌دليل اينكه نمي‌توانيم نتايج بازي‌ها را بعد از تمام شدن تغيير دهيم سعي مي‌كنيم با خاطيان برخورد كنيم. به كميته اخلاق و كميته انضباطي هم گفتيم نسبت به اتفاقات داخل و خارج بازي دقيق باشند و اگر لازم شد با آنها برخورد شديدي انجام دهند.» كفاشيان در قسمت ديگري از حرف‌هايش نيز در مورد بحث تباني و پولشويي در فوتبال هم حرف مي‌زند. او در اين خصوص تأكيد مي‌كند:«ما با هرگونه تباني و پولشويي به‌شدت برخورد مي‌كنيم و آيين‌نامه انضباطي، كميته انضباطي و كميته اخلاق به‌شدت با اين موارد برخورد مي‌كنند.حتي به‌نحوي كه كساني كه چنين كاري انجام مي‌دهند ديگر نمي‌توانند فعاليتي در فوتبال داشته باشند. اما اين اتفاق در شرايطي مي‌افتد كه همه‌‌چيز‌مستند باشد.»

  • محروميت داور ديدار صبا و گسترش فولاد

بعد از پايان ديدار گسترش فولاد تبريز و صباي قم، مربيان و بازيكنان 2 تيم به قضاوت پُر اشتباه داور اين مسابقه اعتراض كردند.بابك وسيله‌بر در چند صحنه اشتباهات فاحشي داشت و اين در حالي است كه بعد از بازي هم به يكي از تماشاگران اهانت كرده بود. مسعود عنايت، رئيس دپارتمان داوري اما اعلام كرد كه وسيله‌بر به‌دليل اهانت به يكي از تماشاگران ديدار صباي قم و گسترش فولاد از قضاوت محروم شده است.عنايت گفت كه نماينده فدراسيون اهانت اين كمك‌داور را گزارش كرده است.

کد خبر 304389

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha