اعضای باند کلاهبرداری با انتشار آگهی در روزنامه‌ها ادعا می‌کردند خودروهای لوکس خارجی را زیر قیمت می‌فروشند اما این ادعا ترفندی برای کلاهبرداری میلیاردی بود.

تحقيقات پليس در اين‌باره از چندي قبل با شكايت يكي از مالباختگان آغاز شد. شاكي كه مدتي قبل قصد داشت يك دستگاه خودروي لوكس بخرد، در دام اعضاي اين باند كلاهبرداري گرفتار شده و 160ميليون تومان از پول‌هايش بر باد رفته بود. او در توضيح اين ماجرا به امرالله عربي، داديار شعبه چهارم دادسراي ناحيه4 تهران گفت: در يكي از روزنامه‌ها آگهي شركتي تجاري را ديدم كه در آن ادعا شده بود خودروهاي خارجي را 10 درصد پايين‌تر از قيمت بازار عرضه مي‌كند. به آنجا رفتم تا يك دستگاه خودروي سانتافه بخرم.

در آنجا 7، 8خودروي لوكس خارجي قرار داشت كه مشتريان بعد از بازديد آنها سفارش مي‌دادند. به‌جز من چند نفر ديگر هم براي خريد خودرو به آنجا آمده بودند. مدير شركت به نام مسلم ادعا مي‌كرد كه چون وارد‌كننده است خودروها را ارزان‌تر از ساير شركت‌ها مي‌فروشد. من هم بعد از نوشتن قولنامه مبلغ 160ميليون تومان پرداخت كردم و قرار شد يك‌ماه بعد خودروام را تحويل بگيرم ولي وقتي دوباره به آنجا رفتم درِ شركت بسته بود.

اظهارات اين مرد نشان مي‌داد به‌احتمال زياد اين شركت بايد شاكيان ديگري نيز داشته باشد. طي چند روز حدود 50نفر ديگر نيز به دادسرا رفتند و اعلام كردند فريب آگهي‌هاي اين شركت را خورده و سرشان كلاه رفته است. آنها بين 100ميليون تا يك ميليارد تومان براي خريد خودرو به مدير شركت پرداخته بودند اما معلوم نبود مدير شركت و همدستانش به كجا گريخته‌اند.

  • فريب ظاهرش را خوردم

با گذشت چند روز از آغاز تحقيقات، چند شاكي ديگر نيز به جمع شكات پرونده اضافه شدند كه بخشي از ابعاد پشت پرده اين پرونده كلاهبرداري را مشخص مي‌كرد. آنها كه وارد‌كننده خودرو بودند، گفتند كه مرد كلاهبردار به بهانه فروش خودرو چند دستگاه از خودروهاي بدون پلاك آنها را به امانت گرفته اما يكباره دفترش را تعطيل كرده و گريخته است. يكي از آنها گفت: من مدت‌هاست كه به‌طور قانوني خودرو وارد مي‌كنم. مدتي قبل مردي شيك‌پوش كه سوار بر يك دستگاه خودروي بنز بود به دفترم آمد. در چند مرحله چند دستگاه خودروي وارداتي از من خريد. در اين رفت‌وآمد‌ها او گفت چند دستگاه خودروي وارداتي مي‌خواهد تا در نمايشگاهش بگذارد و سفارش خريد فروش بگيرد. من به او اعتماد كردم و تعدادي خودروي وارداتي به ارزش يك ميليارد تومان به او تحويل دادم اما ديگر خبري از وي نشد.

  • بنزي كه اجاره‌اي بود

اين آخرين شاكي شركت كلاهبرداري نبود چرا كه در ادامه مرد ديگري كه يك دستگاه خودروي بنز به مدير شركت اجاره داده بود نيز از او شكايت كرد. وي گفت: مدير شركت 2دستگاه بنز s500 از من اجاره كرد و ماهانه براي هر كدام از آنها 21ميليون تومان به من پرداخت مي‌كرد اما اين‌ماه وقتي كه خبري از پرداخت اجاره نشد به دفترش رفتم اما آنجا تعطيل شده بود.

اين شكايت نشان مي‌داد كه مرد شياد و همدستانش براي ظاهر‌سازي‌ و فريب طعمه‌هايشان بنز را اجاره كرده بودند. همچنين معلوم شد كه اعضاي اين باند براي ظاهر‌سازي‌ چند دستگاه خودروي سانتافه، توسان و هيوندا را اجاره كرده و براي ظاهر‌سازي‌ جلوي درِ دفترشان پارك كرده بودند و چند دستگاه از آنها را هم به مشتريان‌شان فروخته بودند.از سويي با ادامه يافتن بررسي‌ها معلوم شد ده‌ها مالباخته ديگر كه با اين شيوه از آنها كلاهبرداري شده بود، در دادسراهاي ديگر از اعضاي اين باند كلاهبرداري شكايت كرده‌اند. به اين ترتيب قاضي پرونده حكم جلب سركرده باند و 4همدستش را صادر كرد.

  • سركرده باند در دام پليس

در چنين شرايطي كارآگاهان پليس آگاهي تحقيقات خود را براي دستگيري اعضاي اين باند كه دست‌كم 20ميليارد تومان كلاهبرداري كرده بودند، آغاز كردند. بررسي‌ها حاكي از آن بود كه سركرده آنها مسلم است. هر چند ابتدا هيچ ردي از آنها وجود نداشت اما در ادامه كارآگاهان به اطلاعاتي درباره مخفيگاه اين مرد دست يافتند و سرانجام توانستند وي را در برجي واقع در خيابان فرشته دستگير كنند.

در اين ميان بررسي سوابق او و استعلام از وزارت بازرگاني نشان مي‌داد او نه‌تنها كارت بازرگاني و مجوز واردات ندارد بلكه ازجمله افراد سابقه‌دار است كه پيش از اين نيز به اتهام مشابهي دستگير شده است. در ادامه مخفيگاه اعضاي ديگر اين باند نيز شناسايي و آنها دستگير شدند. مأموران در بازرسي از مخفيگاه متهمان توانستند چند دستگاه از خودروها را كشف كنند. هم‌اكنون متهمان پرونده در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 304339

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha