همشهری‌آنلاین: اوضاع بازار مسکن آرام است. این را از بررسی فایل‌های فروش می‌توان فهمید. اگر چند فایلی بیش از نرخ میانگین منطقه برای فروش گذاشته شده به همان تعداد و کمی بیشتر فایل‌هایی می‌توان پیدا کرد که قیمت پیشنهادی آنها کمتر از نرخ میانگین منطقه است.

 دنیای اقتصاد نوشت: هرچند بیشتر آپارتمان‌های ارزان‌قیمت آپارتمان‌هایی با سن بالای 10 سال هستند و نوسازها در لیست گران‌قیمت‌ها. اما فایل‌های گران‌قیمت هم به طور میانگین متری 200 تا 300 هزار تومان بیشتر از نرخ منطقه هستند و کمتر فایلی است که نرخ پیشنهادی‌اش تفاوت چشمگیری با نرخ منطقه داشته باشد.

اما دربرخی از محله‌های غرب تهران مانند اشرفی اصفهانی و پونک بیش از سایر مناطق می‌توان آپارتمان‌هایی پیدا کرد که حتی تا متری2 میلیون تومان از نرخ میانگین منطقه گران‌تر هستند. به طور مثال آپارتمانی نوساز ،86 متر مربعی، متری 6 میلیون و 500 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است؛ در حالی که میانگین نرخ این منطقه 4میلیون و 600 هزار تومان است.

یکی از مشاوران املاک منطقه پونک می‌گوید: برخی از محله‌های این منطقه به دلیل ساخت آپارتمان‌های ویژه، استفاده از مصالح مرغوب و یک دست بودن محله از لحاظ نما و نوع ساکنان محله بیش از سایر محله‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند و خریداران بیشتری هم نسبت به سایر محله‌های این منطقه دارد؛ اما درمحدوده اشرفی اصفهانی می‌توان آپارتمان‌هایی با قدمت 10 سال پیدا کرد که قیمت هر متر مربع آن 3 میلیون و 700 هزار تومان باشد.

کد خبر 304169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha