دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

ماجرای پروپیچ، بازیکن جدید استقلال همانند موتومبا، بازیکن جنجالی راه‌آهن پرابهام است.

پروپیچ  مشکل جدید استقلال

او درحالي براي استقلال در مقابل ذوب‌آهن بازي كرد كه پيش‌تر اعلام شده بود كه باشگاه استقلال تمام عواقب احتمالي در رابطه با او را مي‌پذيرد. مشكل اين بازيكن از آنجايي آغاز شد كه آخرين مهلت نقل و انتقالات بازيكنان نيازمند ITC با توجه به اعلام قبلي به سيستم فيفا TMS ساعت 24روز پنجشنبه 94/5/1 بود ولي اين بازيكن در همان روز به وقت تهران براي تيم آلبانيايي در رقابت‌هاي ليگ اروپا به ميدان رفته بود و اين ديدار 30دقيقه بامداد جمعه 94/5/2 به وقت ايران به پايان رسيد.

استقلالي‌ها رضايتنامه اين بازيكن را يكم مرداد دريافت كرده‌اند ولي هراس از تكرار حادثه موتومبا و راه‌آهن باعث شد تا آنها از فيفا استعلام بگيرند و جواب كلي و ابهام‌آميز فيفا كار را براي آنها دشوارتر كرد.

فيفا در نامه‌اي به استقلالي‌ها اعلام كرد درصورتي كه مشكل يا شكايتي صورت بگيرد و چنانچه سوءاستفاده‌اي از استثناي ماده 6 آيين‌نامه فيفا انجام گرفته باشد، باشگاه استقلال بايد نسبت به آن متعهد باشد و كليه مسئوليت‌ها را قبول كند. بند6 آيين‌نامه نقل و انتقالات فيفا يك‌بار هم براي خلعتبري دردسرساز شد. اين بازيكن كه نمي‌خواست در ليگ جعلي امارات بازي كند با قراردادي به پرسپوليس آمد. همان زمان هم به اين انتقال انتقادها و سؤالات زيادي وارد شد تا اينكه بالاخره فيفا متوجه شد و پرسپوليس را جريمه نقدي نسبتا سنگيني كرد. استقلال از پروپيچ در مقابل ذوب‌آهن استفاده كرد و ظاهرا اين تيم اصفهاني شاكي اول اين ماجراست و بايد ديد مديران استقلال درباره ابهامات درخصوص اين بازيكن چه توضيحي مي‌دهند. آنچه مسلم است، ابهامات پرونده استقلال و پروپيچ به اندازه‌اي است كه حتي مديران فوتبالي ايران را هم شگفت‌زده كرده است.

  • شكايت از استقلال

گفته مي‌شود در اين زمينه باشگاه ذوب‌آهن از استقلال شكايت كرده است. مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن مي‌گويد: مي‌خواهيم بدانيم مجوز بازي پروپيچ براي بازي ما مقابل استقلال چگونه صادر شده است. ما هنوز به‌طور رسمي از استقلال شكايت نكرده‌ايم اما براي ما جالب است بدانيم كه مجوز بازي پروپيچ چگونه براي استقلال صادر شده است؟ زيرا ما يك مدافع مراكشي را مي‌خواستيم از ليگ مولداوي جذب كنيم كه دقيقا شرايطش مشابه پروپيچ در استقلال بود. او هم ساعت23 به وقت گرينويچ بازي‌اش تمام مي‌شد. پنجره نقل و انتقالات آن زمان بسته مي‌شد و به همين دليل اين بازيكن را جذب نكرديم اما پروپيچ با همين وضعيت به استقلال آمد و بازي كرده است.

وي ادامه داد: مي‌خواهيم ابهام اين مسئله براي ما روشن شود. برخي صحبت‌ها در مورد پروپيچ و اينكه گفته مي‌شود آن زمان ساعت نقل و انتقالات در ايران به اتمام نرسيده بود، به‌نظرم به‌عنوان يك كارشناس ورزشي توجيه بي‌خود است، زيرا اگر فدراسيوني اقدام به صدور ITC براي باشگاه گيرنده نكند فيفا ظرف مدت 15روز مجوز بازي اين بازيكن را راسا صادر خواهد كرد اما مسئوليت تمام مسائل و عواقب حقوقي ITC آن برعهده باشگاه گيرنده و باشگاه صادر‌كننده خواهد بود. بنابراين اينكه گفته مي‌شود در پرونده پروپيچ با فيفا نامه‌نگاري شده و استعلام گرفته‌ايم، خيلي حرف كارشناسي نيست.

کد خبر 304158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha