همشهری‌آنلاین: نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف یکشنبه ۲۵ مرداد ۹۴ با حضور رییس و معاونان مرکز ملی فرش ایران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ رییس این مرکز با برشمردن رخدادهای بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف عنوان کرد: اگرچه صادرات فرش ایران در ۴ ماه نخست امسال اندکی کاهش داشته، اما می توان این کاهش را که در ماه‌های ابتدایی امسال در همه صادرات غیرنفتی مشهود است نوعی دورخیز برای جهش صادراتی دانست به طوری که بسیاری از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در حال رصد بازار و در انتظار آشکار شدن پیامدهای رفع تحریم ها هستند.

حمید کارگر با اشاره به قطعی شدن حضور بیش از ۷۰ بازرگان خارجی در هفته آینده در تهران برای بازدید و خرید از نمایشگاه بیست و چهارم گفت: تا امروز 71 بازرگان خارجی که 54 نفر از آنها غیر ایرانی و 17 بازرگان ایرانی مقیم خارج کشور هستند، در ‏این نمایشگاه برای پیوند بیشتر با فرش ایرانی حضور خواهند یافت.‏

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف از یکم تا 7 شهریور برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: این رویداد به طور قطع بزرگترین رویداد بین المللی و جهانی فرش دستباف است، چراکه در هیچ زمانی در هیچ کجای دنیا، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان، تجار و صادرکنندگان فرش دستباف ایران در این کمیت و کیفیت گردهم نمی آیند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه با مساحتی بیش از ۳۰ هزار مترمربع، افزون بر ۷۰۰ تولیدکننده و صادرکننده فرش دستباف حضور خواهند داشت و به عرضه دستبافته های پرتنوع ایرانی می‌پردازند.

رییس مرکز ملی فرش ایران در برشمردن برنامه‌های بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف به برگزاری نشست تخصصی آشنایی صادرکنندگان با خدمات صندوق ضمانت ایران اشاره کرد که با حضور مدیران صندوق یادشده در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

کارگر همچنین از حضور چهره‌های فرهنگی و هنری کشور در نمایشگاه بیست و چهارم خبر داد و به سخنرانی رضا میرکریمی (سینماگر)، محمود دولت آبادی (نویسنده) و قطب‌الدین صادقی (کارگردان تئاتر) در آیین گشایش این نمایشگاه اشاره کرد.

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه نمایشگاه فرش گفت: امسال شاهد برگزاری چند کارگاه آموزشی در حوزه فرش دستباف با موضوعات آشنایی با ویژگی های فرش ایران، چگونگی خرید و نگهداری فرش دستباف و آشنایی با چگونگی استفاده بهینه از فرش در چیدمان و سبک زندگی امروز خواهیم بود.

حمید کارگر برپایی غرفه ویژه نقاشی کودکان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رونمایی از دانشنامه آنلاین فرش (ویکی فرش) و برگزاری پنجمین جشنواره فرش برتر را در کنار واگذاری غرفه به صورت رایگان به دانش آموختگان کارآفرین فرش و دانشگاه های ارایه دهنده رشته فرش نیز از دیگر برنامه های بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران اعلام کرد.

آغاز پخش کلیپ های ویژه معرفی و تبلیغ فرش ایرانی به ویژه بر بستر شبکه های اجتماعی نیز از دیگر رخدادهای همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران خواهد بود.

کارگر همچنین در این نشست به برنامه پیش بینی شده برای دعوت از فعالان فرش ایران در بازار آمریکا در قالب هیأتی مرکب از بازرگانان، پژوهشگران و اصحاب رسانه خبر داد و اظهار امیدواری کرد این اقدام در برقراری پیوندی محکم‌تر میان بازار آمریکا با دستبافته‌های ایرانی مثمر ثمر باشد.

وی همچنین در این نشست به پرسش‌های خبرنگاران درباره بیمه قالیبافی، ارایه تسهیلات برای تولید فرش دستباف، نوع رویارویی با فرش ماشینی، وضعیت صادرات فرش و ثبت مناطق مناطق جغرافیایی فرش ایران پاسخ داد.

گفتنی است؛ بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف از یکم تا 7 شهریور با حضور بیش از 700 مشارکت کننده از سراسر کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.‏

کد خبر 304132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha