همشهری آنلاین: مطالعه‌ای کم‌سابقه نشان می‌دهد برخی گونه از پروانه‌ها در آینده‌ای نه چندان دور در بریتانیا منقرض خواهند شد.

انقراض نسل برخی گونه‌های پروانه‌ها تا سال ۲۰۵۰

به گزارش مهر، این مطالعه که به تازگی در نشریه Nature Climate Change منتشر شده حکایت از آن دارد که برخی گونه از پروانه‌ها شرایط زیستی مناسبی نداشته و اگر شرایط به همین ترتیب ادامه یابد در آینده نه چندان دور، به تاریخ خواهند پیوست.

محققان در این بررسی به سراغ اطلاعات ثبت شده در گذشته رفته و آنچه که بر سر ۲۸ گونه از پروانه‌ها در بریتانیا روی داد را مورد کنکاش دقیق قرار دادند. داده‌هایی که در گذشته به ثبت رسیده است نشان می‌دهد در سال ۱۹۹۵ که یکی از داغ‌ترین سال‌های بریتانیا در عصر حاضر به شمار می‌آید، جمعیت ۶گونه از پروانه‌های این منطقه از جهان تا مرز نابودی پیش رفت.

حالا این نگرانی وجود دارد که در صورت تداوم اوضاع جوی فعلی در بریتانیا گونه‌های زیادی از پروانه‌ها منقرض شوند. مدل‌های آب و هوایی نشان می‌دهند که در سال‌های پیش رو بریتانیا با خشکسالی‌های زیادی روبه‌رو خواهد بود.

به عقیده دانشمندان تداوم خشکسالی‌ها و از بین رفتن هر چه بیش‌تر زیستگاه‌های پروانه‌ها به آینده‌ای تاریک برای این دسته از حشرات منجر خواهد شد.

از این رو محققان هشدار می‌دهند که اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد تا سال ۲۰۵۰ گونه‌هایی از پروانه‌ها در بریتانیا که نسبت به تغییرات محیطی و خشکسالی‌ها حساسیت بیش‌تری دارند به تدریج در سرازیری انقراض قرار گیرند.

کد خبر 303932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha