شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای انجام اقدامات حفاظتی و مرمتی از عروسک‌های با ارزش از جمله عروسک ۱۰۰ ساله موزه عروسک و اسباب بازی کاشان اعلام آمادگی کردند.

مرمت عروسکی با عمر یک قرن

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فاطمه علیمیرزایی کارشناس بخش بافته‌های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی با بیان این مطلب تصریح کردکه اغلب آثار موجود در موزه عروسک و اسباب‌بازی کاشان به دلیل منحصر به فرد بودن نیازمند رسیدگی سریع هستند.

او افزود: موزه عروسک و اسباب بازی کاشان که چندی است توسط بخش خصوصی راه اندازی شده ، آثار ارزشمندی را درخود جای داده که قدیمی‌ترین آنها مربوط به یکصد سال پیش است.

علیمیرزایی با اشاره به اینکه بیشتر این آثار از نظر نیازهای حفاظتی و مرمتی اولویت درجه یک دارند خاطر نشان ساخت که این عروسک‌ها از چوب، پاپیه ماشه و پارچه تشکیل شده‌اند.

کارشناس بخش بافته های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی اظهار داشت: 65عروسک از سراسر ایران در موزه عروسک و اسباب بازی کاشان وجود دارد که 50عدد از آنها به نمایش گذاشته شده‌اند.

مرمت عروسکی با عمر یک قرن

به گفته این کارشناس، عروسک‌های موجود در این موزه در درجه اول نیاز به پایدارسازی شرایط محیط نگهداری و در مرحله بعد انجام اقدامات مرمتی دارند که این اقدامات نیازمند بررسی ، مطالعات فنی و آسیب شناسی این آثار است.

علیمیرزایی تصریح کرد :در صورت تمایل صاحبان موزه و تأمین شرایط مالی، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی -فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری می تواند کار حفاظت و مرمت اشیای این موزه را انجام دهد.

برسابه سالک آزاد کارشناس بخش چوب و فاطمه علیمیرزایی کارشناس بخش بافته های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اعضای تیم کارشناسی اعزامی به موزه عروسک و اسباب بازی کاشان بودند.

کد خبر 303904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha