چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

پس از ۳ حمله تروریستی به مسافران ایرانی در خاک ترکیه و توصیه وزارت خارجه ایران برای خودداری از سفرهای غیرضروری به این کشور، آژانس‌های گردشگری اعلام کردند که گردشگران ایرانی دیگر برای سفر توریستی به ترکیه از راه زمینی تمایل ندارند.

به گزارش ايسنا، راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران هفته پيش به‌دنبال حمله تروريستي به 2قطار حامل مسافران ايراني، مسير ريلي بين‌المللي غرب كشور را بست و اعلام كرد كه تا اطلاع ثانوي هيچ قطار مسافربري در اين مسير حركت نخواهد كرد.جمعه گذشته (16مردادماه) نيز به يك اتوبوس حامل مسافران ايراني در خاك تركيه تيراندازي شد كه يك نفر جان باخت. اكنون نيز بسياري از تورهاي زميني تركيه كه با قيمت كمتري به نسبت تورهاي هوايي انجام مي‌شوند، لغو شده‌اند.

در بخش توصيه‌هاي مسافرتي پايگاه اطلاع‌رساني وزارت امور خارجه كشورمان نيز به شهروندان ايران توصيه شده از مسافرت زميني به تركيه خودداري كنند. در توصيه ايمني وزارت امور خارجه آمده است: «با توجه به برخي تحركات و ناامني‌هاي اخير در منطقه شرق تركيه، وزارت امور خارجه به شهروندان محترم كشورمان كه قصد عزيمت به تركيه را دارند توصيه مي‌كند تا اطلاع ثانوي از مسير زميني اجتناب كرده و حتي‌الامكان مسير هوايي را براي سفر به آن كشور انتخاب كنند.» رضا اباذري، رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي استان تهران نيز گفته است: حوادث تركيه باعث شده آژانس‌ها تمايلي براي اجراي تورهاي زميني به اين كشور نداشته باشند.

کد خبر 303664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha