همشهری‌آنلاین: اولین تغییر در نیمکت سرمربیان تیم‌های لیگ برتر تنها پس از دو هفته از آغاز لیگ رقم خورد و بر این اساس امیرقلعه نویی که با ملوانی‌ها به توافق نرسیده بود انزلی را ترک کرد.

اميرقلعه نويي كه در دو بازي اول ليگ برتر روي نيمكت نيز ننشسته بود روز گذشته از سرمربيگري ملوان كناره گيري كرد. مديران ملوان نيز حميد استيلي را به عنوان سرمربي اين تيم معرفي كردند.

سخنگوی باشگاه ملوان انزلی درباره كناره گيري امير قلعه نويي گفت: قلعه نویی به کار در باشگاه‌های بزرگ عادت دارد و ما نتوانستیم امکانات حرفه‌ای مورد نیاز ایشان را تهیه کنیم.

محمود آذرگون در مورد جلسه هیات مدیره باشگاه ملوان گفت: جلسه خوبی بود که بسیار هم طولانی بود و قلعه نویی خواهان پرداخت پول به بازیکنان و تهیه امکانات سخت افزاری هم بود با این حال برای باشگاه ملوان سخت بود که پولی که ایشان برای بازیکنان و کادرفنی می‌خواهد در یک روز تهیه شود.

وی ادامه داد: در نهایت قلعه نویی تصمیم به پایان همکاری با باشگاه ملوان گرفت ولی گفت با توجه به علاقه‌ای که به مردم انزلی دارد به عنوان مشاور در خدمت باشگاه هست و هر کمک فکری از ایشان بخواهیم به ما ارایه می کنند.

عضو هیات مدیره باشگاه ملوان در مورد اینکه قلعه نویی چه مبلغ پول برای پرداخت به بازیکنان می‌خواست، گفت: ما خیلی دوست داشتیم که ایشان از هفته سوم لیگ برتر روی نیمکت ملوان بنشیند اما شرایط برای ایشان مناسب نبود. قلعه نویی خواهان 4 میلیارد تومان پول برای پرداخت به بازیکنان و کادرفنی و تهیه امکانات بود. وی به کار در باشگاه‌های بزرگ و صنعتی عادت دارند. تهیه این پول در مدت زمان کوتاه یکی دو روزه برای باشگاه ملوان امکان نداشت و بسیار سخت بود. ما نتوانستیم امکانات حرفه‌ای مورد نیاز ایشان را تهیه کنیم.

باشگاه ملوان عصر روز گذشته حميد استيلي را به عنوان سرمربي اين تيم معرفي كرد.

استيلي درباره اين همكاري گفت: من سال گذشته با راه‌آهن لیگ را شروع کردم و توانستیم در مدت کوتاهی که در این تیم بودیم جوانان خوبی را به فوتبال معرفی کنیم البته من برنامه سه تا پنج ساله داشتم که به خاطر شرایطی که به وجود آمد محقق نشد چنین برنامه‌ای ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: روز گذشته با دنیامالی رئیس هیأت مدیره صحبت کوتاهی داشتیم و جلسه‌ای برگزار کردیم. من او را چندین سال است که می‌شناسم. دنیامالی در ورزش حضور دارد. با توجه به دوستی که از قبل با هم داشتیم پس از صحبت‌هایی در ملوان حاضر شدم و امروز هم به انزلی می‌روم تا کار خود را در آنجا آغاز کنم. ما زمانی نداریم و باید خیلی سریع با بازیکنان آشنا شوم البته یکسری از بازیکنان را می شناسم و برخی از ملوانی‌ها هم نسبت به من شناخت دارند. به هر حال باید از نزدیک تیم را ببینم و شرایط آن را بسنجم.

سرمربی ملوان در مورد اینکه امیر قلعه‌نویی به خاطر مسائل مالی تیم را رها کرده، گفت:‌اینگونه نیست که باشگاه پول نداشته باشد. اصلا حرف از این نشده که پولی وجود نداشته باشد. برخی‌ها می‌گویند حمید استیلی چگونه بدون اینکه باشگاه پول داشته باشد به ملوان رفت اما باید بگویم که پول وجود دارد اما زمان می‌برد که شرایط مهیا شود. این قول هم داده شده که پول بازیکنان پرداخت شود و هر چه زودتر مشکلات حل شود اما نیاز به زمان دارند.

استیلی در خصوص هواداران ملوان و اینکه تیم را او نبسته، گفت:‌ یکسری مشکلات وجود دارد از جمله اینکه از اول من نبودم و دوران آماده‌سازی هم نداشتیم. این مسائل حائز اهمیت است اما با وجود این من به بازیکنان و کادر مدیریتی اعتماد کردم. از همه مهمتر هواداران ملوان هستند که اگر پشت تیم باشند با بازیکنان خوب این تیم می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. خطه گیلان استعدادهای زیادی دارد و قول می‌دهم که فوتبال زیبایی به نمایش بگذارم. هر جایی که بودم فوتبال خوبی به نمایش گذاشتم حالا نتیجه‌گیری هم مهم است که سعی می‌کنیم با بازیکنان بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی در مورد اینکه آیا قرار است بازیکنی به تیم اضافه شود یا خیر، گفت:‌ باید به باشگاه بروم و صحبتی داشته باشم تا ببینیم در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن داریم. البته پیش از این صحبتی با قلعه‌نویی هم داشتم و یکسری مسائل بین ما رد و بدل شد. به هر حال باید ببینیم در کدام جناح ضعف داریم و باید آن را از بین ببریم. فوتبال زمان‌بر است و باید فرصت بدهیم تا تیم شرایط خوب خود را پیدا کند.

استیلی در مورد عدم حضور جواد زرینچه در ملوان گفت: من روز گذشته با زرینچه صحبت کردم و او موافقتش را برای حضور در ملوان اعلام کرد اما همان موقع هم گفت که فرزندش در آمریکا تحت عمل جراحی باید قرار بگیرد. شب گذشته او اعلام کرد که باید به آمریکا برود و دو سه ماه در آنجا بماند تا فرزندش شرایطش بهتر شود و عذرخواهی کرد. من هم به خاطر اینکه بحث فرزندش مطرح بود راضی شدم و ابراز امیدواری کردم که در آینده بتوانیم در خدمت او باشیم.

وی در مورد کادر فنی تیمش گفت: باید با یکسری مربیان ملوان صحبت کنیم و ببینیم شرایط چگونه است. من هاشم حسینی‌نسب را با خود به انزلی می‌برم و همچنین با پایان رأفت که در ملوان بازی کرده صحبت خواهیم کرد که ببینیم می‌توانیم در خدمت او باشیم یا خیر.

کد خبر 303623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha