نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی با انتقاد از واردات بی‌رویه پروفیل فولادی نامرغوب از ترکیه گفت: این واردات در حالی صورت می‌گیرد که حتی در شرایط عادی نیز حدود یک‌چهارم ظرفیت نصب‌شده این صنعت در کشور فعال است.

 اكنون 10تا 20درصد توليدكنندگان اين بخش تعطيل شده يا كمتر از ظرفيت خود فعاليت مي‌كنند. محمود صداقت گفت: تصميم وزير صنعت مبني بر كاهش تعرفه واردات پروفيل اين صنعت را به نابودي كشانده است، در حالي كه دولت در اتخاذ اين تصميم هيچ‌گونه مشورتي با توليد‌كنندگان داخلي نداشته است.

وي ظرفيت نصب شده پروفيل در كشور را 150هزار تن دانست و افزود: نياز سالانه كشور به پروفيل حدود 60هزار تن است كه از اين ميان 40هزار تن از محل توليد داخل و مابقي با واردات تأمين مي‌شود اما متأسفانه 95درصد حجم واردات پروفيل متعلق به محصولات بي‌كيفيت تركيه‌اي است.

محمد جواد اقداميان، عضو انجمن توليدكنندگان پروفيل يوپي‌وي‌سي در و پنجره ايران خواستار اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي توسط دولتمردان شد و گفت: دولت بايد در دوران پساتحريم توليدكنندگان داخلي را مورد حمايت قرار دهد.وي افزود: در دوران پساتحريم از دولتمردان مي‌خواهيم تا از واردات كالاهايي كه مازاد توليد داخلي دارند، جلوگيري كرده و توليدكنندگان را مورد حمايت قرار دهند.

کد خبر 303522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha