چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده تهران در اتاق اصناف ایران گفت: با رفع تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی، تهدیدهایی همچون واردات بی‌رویه، پیش روی اقتصاد کشور قرار خواهد گرفت که اگر درست مدیریت نشود، شوک بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

واردات

به گزارش ایرنا از اتاق اصناف ایران، اکبر رمضانپور در خصوص مسایل فراروی اقتصادی ایران در پس از تحریم، افزود: یکی از نگرانی‌های جامعه صنفی در دوره پساتحریم ، سیل واردات کالاهای مصرفی و به دنبال آن نابودی تولیدات داخلی است.

وی با بیان آنکه واردات بی‌رویه در دوران پس از تحریم مهمترین دغدغه امروز جامعه صنعتی و صنفی است که برای رفع آن نیازمند برنامه‌ریزی مدون و مدیریت صحیح هستیم، اظهار داشت: مدت‌هاست که سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند و قطعا از امروز پیگیر اجرای اهداف خود در ایران خواهند بود؛ در این میان اصناف به ویژه صنوف تولیدی نیز باید با یک مدیریت یکپارچه در جذب سرمایه‌ها به سود خود تلاش کند.

رمضانپور هشدار داد: اگر جلوی واردات بی‌رویه گرفته نشود، بخش عمده‌ای از تولید کننده‌ها متضرر می‌شوند، ممکن است تولیدات مشابه وارد کشور شود که از نظر اقتصادی دیگر تولید آن در داخل کشور مقرون به صرفه نباشد و تولید کننده داخلی متضرر شود.

وی تصریح کرد: باید تمهیداتی اتخاذ که فقط کالاهای سرمایه‌ای وارد کشور شود تا سبب رشد اقتصادی منجر گردد و نه کالاهای مصرفی که فلج شدن صنایع را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 301183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha