یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

مرد کلاهبردار پس از شناسایی طعمه‌هایش در سایت همسریابی، با شگردی عجیب طلاهایشان را سرقت می‌کرد.

متهم

اين مرد جعبه‌اي در اختيار داشت كه مدعي بود مي‌تواند طلاهاي كهنه را نو و مرغوب كند و وقتي طعمه‌هايش طلاها را در اين جعبه مي‌انداختند، نقشه سرقت و كلاهبرداري عملي مي‌شد. يكي از طعمه‌‌هاي اين مرد، زني حدود 34ساله بود كه مدعي بود مرد كلاهبردار با فريب و نيرنگ طلاهايش را دزديده است.

او وقتي براي شكايت از متهم به پليس فتاي تهران رفت، به مأموران گفت: پاييز سال گذشته در يكي از سايت‌هاي همسريابي عضو شدم. يك روز كه در اين سايت جست‌وجو مي‌كردم با مردي آشنا شدم كه مدعي شده بود طلافروش است و قصد ازدواج دارد. با توجه به سن و سال و ويژگي‌هاي او كه از نظر من ايده‌آل بود با او تماس گرفتم.

رابطه ما ابتدا از طريق چت و ايميل بود. در اين مدت او با چرب‌زباني اعتمادم را جلب كرد تا جايي كه با گذشت چند ماه، در تيرماه امسال تصميم گرفتم با او حضوري ملاقات كنم.زن جوان ادامه داد: محل قرارمان در يكي از كافي شاپ‌هاي تهران بود. وقتي از نزديك او را ديدم، بيشتر از او خوشم آمد.

وي مدعي بود كه در بازار طلا از افراد نامدار است و با كشور آلمان در زمينه طلا و جواهر همكاري دارد. آن روز راجع به مسائل زيادي حرف زديم تا اينكه صحبت به كيفيت طلاهاي موجود در ايران رسيد. او نگاهي به طلاهايم انداخت و گفت كه همه آنها كهنه شده و اگر مايل باشم مي‌تواند جعبه‌اي را در اختيارم قرار دهد كه با انداختن طلاهايم به داخل آن، پس از يك هفته درخشندگي و زيبايي را به آنها بازگرداند.

من كه به او اعتماد كرده بودم و از ماجراي اين جعبه شگفت‌زده شده بودم، قبول كردم و همان لحظه همه طلاهايم را در اختيارش قرار دادم. او طلاها را ظاهرا داخل جعبه انداخت و من حتي صداي آنها را هم شنيدم كه داخل جعبه افتادند. پس از آن جعبه را از او گرفتم و خداحافظي كرديم تا اينكه يك هفته بعد، وقتي جعبه را باز كردم تا طلاهايم را بردارم، متوجه شدم كه جز مقداري ميخ، چيزي داخل جعبه نيست و من فريب يك كلاهبردار حرفه‌اي را خورده‌ام.

با شكايت اين زن، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري مرد كلاهبردار شروع شد. تيمي از مأموران پليس جست‌وجو براي يافتن ردي از مرد كلاهبردار را شروع كردند و با ورود به سايت همسريابي و بررسي‌هاي تخصصي توانستند مرد كلاهبردار را شناسايي كنند. در ادامه مخفيگاه اين مرد كه حدودا 45ساله است شناسايي شد و مأموران با محاصره اين محل، متهم را دستگير كردند. مرد كلاهبردار در بازجويي‌ها به 2فقره كلاهبرداري از زنان در سايت همسريابي اعتراف كرد، اما مأموران در بازرسي از سيستم‌هاي رايانه‌اي وي، راز 64فقره كلاهبرداري را فاش كردند.

سرهنگ كاكوان رئيس پليس فتاي تهران در اين خصوص به ايسنا گفت: در رايانه اين مرد اطلاعات زيادي از طعمه‌هايش وجود داشت كه نشان مي‌داد او افراد زيادي را با اين شگرد فريب داده است. وي افزود: با توجه به كشف اين اطلاعات احتمال اينكه افراد ديگري نيز قرباني اين مرد شده باشند، وجود دارد. از اين‌رو با دستور مقام قضايي تصوير بدون پوشش متهم منتشر شده تا شهرونداني كه بدين شيوه و از سوي اين فرد مورد كلاهبرداري و سرقت قرار گرفته‌اند به پليس مراجعه كنند. به گفته رئيس پليس فتاي تهران بزرگ، اين متهم كه برابر تحقيقات اوليه دانشجوي انصرافي رشته نرم‌افزار است هم‌اكنون تحت‌بازجويي و تحقيق قرار دارد و پس از آن پرونده‌اش براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا خواهد شد.

کد خبر 303513

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha