مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماریا استر دو کاپوویلا که مسن‌ترین زن جهان به شمار می‌رفت دوشنبه در زادگاهش اکوادور درگذشت.

به گزارش آسوشیتدپرس با مرگ خانم کاپوویلا  اکنون بر اساس "کتاب رکوردهای جهانی گینس"  الیزابت بولدن زن آمریکایی اهل شهر  ممفیس ایالت تنسی سالمندترین فرد شناخته شده جهان است.خانم بولدن هم 116 ساله است اما 11 ماه جوانتر از کاپوویلا است.


کاپوویلا یکشنبه صبح پس از دو روز ابتلا به ذات‌الریه در بیمارستانی در شهر ساحلی گوایاکیل فوت کرد. او در 14 سپتامبر 1889 همان سال تولد چارلی چاپلین و آدولف هیتلر به دنیا آمد. در سال 1917 ازدواج کرد و در سال 1949 بیوه شد.

ماریا استر دو کاپوویلا در 9 دسامبر 2005 پس از آن که خانواده‌اش جزئیات مدارک تولد و ازدواجش را برای  ناشر انگلیسی کتاب رکوردهای گینس فرستادند به عنوان سالمندترین شخص زنده جهان به رسمیت شناخته شد. امیلیانو مارکادو دل تورو اهل پورتوریکو در حال حاضر عنوان سالمندترین مرد جهان را دارد. او در 21 آگوست (30 مرداد) 115 ساله شد.

سه فرزند از پنج فرزند کاپوویلا هنوز زنده‌اند و به علاوه او حدود یک دوجین نوه،20 نتیجه، و 2 نبیره داشت.کاپوویلا زنی بسیار مذهبی بود و هر جمعه مراسم عشای ربانی را به جای می‌آورد. به گفته نوه‌هایش او دوست داشت تلویزیون تماشا کند و تیتر روزنامه‌ها را البته با اندکی مشکل بخواند. او در سال‌های اخیر به خاطر نقصان شنوایی  کمتر ارتباط برقرار می‌کرد و حافظه‌اش شروع به زوال‌یافتن کرده بود؛ اما در مجموع سالم به نظر می‌رسید.

بر اساس کتاب رکوردهای گینس سالمندترین فردی که مدارک مستندی در مورد سنش وجود دارد  زنی فرانسوی به نام ژان لویی کالمنت بود که 122 سال و 164 روز زندگی کرد و در سال 1997 درگذشت.

کد خبر 3035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز