شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم والیبال ب ایران با قبول شکست ۳ بر یک مقابل ژاپن از کسب عنوان قهرمانی آسیا بازماند.

والیبال

به گزارش ورزش سه، بالاخره 7 بازی حساس و نفسگیر برای کسب عنوان قهرمانی آسیا به اتمام رسید و بازی هشتم که مدال طلا را به همراه خواهد داشت در حال برگزاری است. به دلیل طولانی شدن بازی رده بندی بین تیم های قطر و چین که با پیروزی 3 بر 2 چین همراه بود، بازی فینال با نیم ساعت تاخیر آغاز خواهد شد و جدال ایران و ژاپن تکلیف قهرمان این دوره از مسابقات را مشخص خواهد کرد.

ایران برای کسب سومین قهرمانی خود در این بازی خواهد جنگید و این در حالی است که ژاپن با هفت قهرمانی پر افتخارترین تیم آسیا محسوب می شود.

با توجه به برگزاری بازی در یک روز وسط هفته جمعیت سالن دوازده هزار نفری آزادی تکمیل شده است و تماشاگران زیادی برای حمایت از تیم ملی به سالن آمده‌اند و از ساعاتی قبل از شروع بازی به تشویق والیبالیست‌ها می‌پرداختند.

مثل سایر مسابقات بازیکنان هم دوره پیمان اکبری در تیم ملی به سالن آمده‌اند و در انتظار پیروزی دوست قدیمی شان هستند.

اسماعیل وادی و محمود فیاضی برای حمایت از فرزندان شان در جایگاه تماشاگران حاضر شدند.
حدود 100 تماشاگر ژاپنی در جایگاه مخصوصی که برای شان در نظر گرفته شده است حاضر شده اند تا تیم کشورشان را تشویق کنند.مثل سایر بازی ها هیچ یک از بازیکنان تیم ملی بزرگسالان در سالن حاضر نشده اند و فقط شهرام محمودی برای لحظاتی وارد آزادی شد.

داورانی از چین و قطر بازی فینال را قضاوت خواهند کرد و مرتضی اکرمی، داور بین المللی و شایسته کشورمان به دلیل حضور ایران در بازی فینال دیدار رده بندی را سوا زد و نمره قبولی از ناظر داوری گرفت.

  • ست اول:

ایران بازی را ترکیب محمد طاهر وادی، فرهاد پیروت پور، مسعود غلامی، مصطفی شریفات، فیاضی و زرینی آغاز کرد و علی حسنی لیبرو تیم بود. ژاپن با 3 شکست راهی بازی نهایی شده بود اما 4 بازی خود توانسته بود با پیروزی پشت سر بگذارد که 2 برد آنها در مراحل حذفی بوده است و این موضوع نشان می دهد این تیم برای مسابقات مهم و حساس همیشه آماده است.
با توجه به جو سنگین ورزشگاه آزادی گمان می رفت که حریف مثل سایر تیم ها به مشکل بربخورد اما آنها با آرامش و تسلط بازی را آغاز کردند و توانستند 3 امتیاز از ایران در اواسط ست نخست پیش بیافتند. چند اشتباه پی در پی در دریافت و حمله ژاپن را پیش انداخت تا جایی که پیمان اکبری مجبور به تعویض حمزه زرینی و فرهاد پیروت پور شد اما اختلاف آن قدر زیاد شده بود که کاری از دست هیچ یک از بازیکنان بر نمی آمد و همان اختلاف دلیلی شد تا ژاپن ست نخست بازی را با امتیاز 25 بر 17 به سود خود به پایان برساند.

  • ست دوم:

شروع بد برای ایران به یک عادت تبدیل شده است و ست دوم مثل ست نخست با اختلاف امتیازی زیادی آغاز شد. بازی نه چندان خوب ایران از یک سو و نمایش کم نقص ژاپنی ها از سوی دیگر بازی را برای شاگردان پیمان اکبری سخت کرده بود. آنها در توپگیری، دفاع و حمله عالی بودند و کمتر پیش می آمد اشتباهی را مرتکب شوند. بازی با اختلافی دو امتیازی جریان داشت و هیچ یک از دو تیم کاری برای کاهش و یا افزایش اختلاف امتیازات انجام نمی دادند و در یک بازی بدون ریسک فقط به فکر ادامه شرایط عادی بازی بودند. مربی دو تیم دست به نعویض هایی زندند که شاید این اختلاف 2 امتیاز بین تیم ها کمی افزایش یا کاهش پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد و ژاپن موفق شد ست دوم بازی فینال را هم با امتیازات 25 بر 22 پیروز شود تا علاقه مندان به والیبال دلخوش به اتفاقاتی مثل بازی روز گذشته با چین شوند.

  • ست سوم:

بعد از پیروزی ایران مقابل چین در بازی روز گذشته پوریا فیاضی علت تبدیل شدن شکست به پیروزی را بیدار شدن غیرت ایرانی بازیکنان عنوان کرد. ست سوم بازی امروز با ژاپن هم به نظر می رسد این موضوع در بازیکنان ایران به وجود آمده است و سفید پوشان تصمیم به برد گرفته اند. ایران در ست سوم تبدیل به تیمی بدون شباهت به تیم ست اول و دوم شد و از آن طرف ژاپن هم دیگر تیم متحد و شکست ناپذیر ست های گذشته نبود.
رحمان داوودی جایگزین حمزه زرینی شد که در این بازی مثل سایر مسابقات درخشش چشمگیری نداشت. داوودی توانست دریافت اول را به خوبی روی پنجه های پاسور برساند و در حمله هم عالی بود. با برطرف شدن مشکل دریافت و حمله ایران شاگردان پیمان اکبری توانستند یکی از ست های باخته را جبران کنند و با امتیازات 25 بر 18 ست سوم را به سود خود ببرند تا به بازی و قهرمانی بازگردند.

  • ست چهارم:

ژاپن تیمی متفاوت از چین بود و این توانایی را داشت که به بازی شکست خورده بازگردد و جریان بازی را تغییر دهد. همین موضوع و آمادگی برای بازی های بزرگ بود که این تیم را تا فینال مسابقات کشانده بود و تاثیرات این تفکر را به خوبی می شد در ست حساس و نفس گیر چهارم مشاهده کرد. ژاپن توانست بدون ترس و استرس بازی را آغاز کند و تسلط آنها بر بازی دلیلی شد تا بازیکنان ایران به اشتباه بیافتند.

اختلاف رو به افزایش بود که دو دفاع به موقع از مسعود غلامی اختلاف دو تیم را کمتر کرد اما بازهم ژاپن تیم برتر میدان بود. ایران در امتیازاتی به ژاپن نزدیک می شد اما نمی توانست خود را به آنها برساند. حریف بسیار با تمرکز و کم اشتباه بازی را ادامه می داد و گرفتن امتیاز برگشت از آنها سخت بود. پیمان اکبری دست به هر تعویضی که زد جواب نداد و در نهایت ژاپن ست چهارم با نتیجه 25 بر 22 و در مجموع با نتیجه 3 بر یک برنده بازی فینال قهرمانی آسیا شد و توانست برای هشتیمن بار مدال طلای این مسابقات را بر گردان بندازد و ایران دومین نقره خود را به دست آورد.

کد خبر 303429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha